جمع‌آوری روزانه ۵ تن زباله عفونی در آستارا

شهردار آستارا با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته اقدامات موثری در زمینه ارتقای خدمات شهری انجام شده است ، گفت: روزانه پنج تن زباله عفونی امحا شده از بیمارستان شهید بهشتی این شهر جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد : در ۹ ماه گذشته حدود ۷۳۰ مورد از درخواست‌ها و مشکلات شهروندان به صورت حضوری و یا از طریق سامانه ۱۳۷ رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در شهر احداث، ترمیم و رفع نواقص شده است، اضافه کرد: تعداد ۵۸ عدد سطل مکانیزه شهری و ۲۵۰ عدد سطل پارکی و ۸۰ عدد ریل باکس‌های مکانیزه خریداری و در معبر شهر نصب شده است.

شهردار آستارا ادامه داد: نیروهای واحد خدمات شهری آستارا، تنظیف، شستشو و رنگ‌آمیزی جداول، کانال‌ها و معابر اصلی و دیوارهای شهری را طبق برنامه انجام می‌دهند و پاکبانان پس از توجیه در تمامی اوقات روز در مسیرهای حساس شهر مستقر می‌شوند.

معیتی به پاکسازی و امحای آگهی‌های تاریخ گذشته در شهر آستارا اشاره کرد و گفت: در این مدت پاکسازی و شن‌کشی ساحل دریا به صورت دوره‌ای انجام شده است.

وی جمع‌آوری روزانه پنج تن زباله‌های امحا شده عفونی از بیمارستان شهید بهشتی، ساماندهی و بهسازی محل دفن پسماند شهرستان، پیگیری و بررسی لازم جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی کارکنان معاونت خدمات شهری شهرداری آستارا برشمرد.

شهردار آستارا ادامه داد: شستشوی مخازن مکانیزه و خودروهای حامل زباله، سمپاشی و پاکسازی کانال‌ها و معابر جهت جلوگیری از افزایش حیوانات ناقل بیماری، پاکسازی مسیر نهرهای محلی، اجرای برنامه‌های پاکسازی به صورت گروهی و خارج از شیفت کاری، پاکسازی حاشیه رودخانه و زیر پل‌های اصلی و جمع‌آوری نخاله‌های موجود از معابر شهری و صدور اخطاریه‌های عمرانی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این مدت است.

معیتی با اشاره به اجرای شش مرحله برنامه‌ پاکسازی محیطی با مشارکت واحد خدمات شهری و سازمان‌های مردم‌نهاد در مدت ۹ ماه گذشته، افزود: جلسات توجیهی و تشریح وظایف نیروهای خدماتی در راستای ارائه خدمات مطلوب و همکاری در برگزاری مراسم های فرهنگی و اجتماعی به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مدت ۲۷ قلاده سگ ولگرد که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند به وسیله طعمه‌گذاری، تور و قفس،  زنده‌گیری از کوچه و خیابان‌های این شهر جمع‌آوری شده است.

شهردار آستارا افزود: در این مدت نیمکت‌های فرسوده از معابر اصلی و ساحل مخیری جمع‌آوری و پل‌های فلزی تعمیر، بهسازی و صداگیری شده است.

معیتی به اجرای تسطیح و خاکریزی در مبادی ورودی شهر آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: دراین مدت از انجام حفاری‌های غیر مجاز جلوگیری شده است.

وی آماده‌سازی و ایجاد محل شنای طرح سالم‌سازی دریا، محصور کردن ملک‌های بلاصاحب و جلوگیری از ورود افراد دوره‌گرد، ساماندهی و پیگیری و ثبت امور اموات در محل آرامستان و جمع‌آوری بنرهای فاقد مجوز و تاریخ گذشته را از دیگر اقدامات مهم معاونت خدمات شهری شهرداری آستارا در ۹ ماه گذشته امسال عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.