عراقچی: به سفیر انگلیس تذکر جدی داده شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در پی حضور سفیر انگلیس در یک تجمع غیرقانونی به او تذکر جدی داده شد که از تکرار این رفتار در ایران اجتناب کند.

به گزارش ایمنا، سیدعباس عراقچی امروز _دوشنبه ۳۰ دی ماه_ در خصوص حضور سفیر انگلیس در یک تجمع غیرقانونی در گفت و گویی اظهار کرد: ما سفیر را احضار کردیم؛  برخورد بسیار تندی با وی صورت گرفت و بعد از آن وزارت امور خارجه هم بیانیه داده است و در سطر آخر این بیانیه تاکید کردیم که اگر چنین اقدامی مجددا تکرار شود، فقط به احضار بسنده نمی‌کنیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: فکر می‌کنم این پیام بسیار روشنی است که درخصوص این اقدام نامتعارف به طرف انگلیسی داده شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه‌ آیا همین سفیر به کشور بازمی‌گردد، تصریح کرد: انگلستان هنوز سفیر خود را تغییر نداده است. وی بنابر بر دلایلی شخصی خودش از کشور خارج شده است و مجددا برمی‌گردد.

راب مک ایر، سفیر انگلیس در تهران شامگاه _شنبه ۲۱ دی ماه_ به دلیل حضور در یک تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر برای ساعاتی بازداشت شد که به دلیل برخورداری از مصونیت دیپلماتیک و پس از احراز هویت آزاد شد.

سفیر انگلیس به دلیل حضورش در این تجمع غیرقانونی، همچنین به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.