تیراندازی به همسر به دلیل اختلافات مالی!

کشف لاشه یک پلنگ در کلاردشت، مرگ پسر جوان بعد از اختلاف با پدر، جلب رضایت اولیای دم در لحظه اجرای حکم قصاص، دستگیری قاتل ۴ عضو یک خانواده در بناب و زنگ‌ قتل‌ در گوشی‌ پیرزن از جمله مهم ترین عناوین بسته خبری حوادث دوشنبه_۳۰ دی ماه_ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری فردی که شب گذشته در یکی از محله‌های شهر اراک به همسر خود تیراندازی کرده و متواری شده بود، خبر داد.

سردار حسن مفخمی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: شب گذشته (۲۸ دی ماه) در یکی از محله‌های شهر اراک، گزارش تیراندازی به پلیس اعلام و در بررسی‌های به عمل آمده از سوی مأموران مشخص شد که مردی ۳۳ ساله به علت اختلافات مالی با همسرش، با یک قبضه اسلحه وی را مورد اصابت گلوله قرار داده و سپس متواری شده است.

وی ادامه داد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده پلیس، محل اختفای این فرد در کمتر از ۲ ساعت در مراحل تخصصی انجام شده در یکی از روستاهای شهرستان خنداب شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: سرانجام پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی و کنترل نامحسوس محل اختفای تیرانداز فراری، در عملیات غافلگیرانه مأموران، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

مرگ پسر جوان بعد از اختلاف با پدر

مدارکی که در صحنه مرگ پسر جوان به‌دست آمد نشان می‌دهد که او با سلاح شکاری دست به خودکشی زده است.

عصر ۲۸ دی مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ پسر جوانی در خانه‌اش خبر دادند. با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

پدراین پسر ۲۰ ساله که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، گفت: به همراه همسرم بیرون بودیم و زمانی که به خانه برگشتیم با جسد پسرم درحالی که اسلحه‌ای در کنار جسدش بود مواجه شدیم. پسرم با من اختلاف داشت و چندین بار در مغازه میوه فروشی‌ام در بازار تره بار تهدید کرده بود که خودش را می‌کشد.

در ادامه بررسی‌ها توسط تیم جنایی، آثار باروت روی دست راست پسر جوان و سوختگی در محل شلیک گلوله؛ نشان می‌دهد که پسر جوان دست به خودکشی زده است.

کشف لاشه یک پلنگ در کلاردشت 

آخرین وضعیت پلنگ تندوره تشریح شد - کراپ‌شده

لاشه یک پلنگ در حوالی کلاردشت کشف شد؛ هنوز جزئیاتی از محل دقیق لاشه در دست نیست.

تصاویری از لاشه یک پلنگ در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته که ظاهراً در حوالی کلاردشت کشف شده است.

مسئولان محیط زیست مازندران در حال پیگیری جزئیات کشف لاشه این پلنگ هستند.

زنگ‌ قتل‌ در «گوشی‌پیرزن»!

جوان ۲۹ ساله‌ای که با انگیزه‌ای نامعلوم، صاحبخانه سابق خواهرش را کشته بود، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی دستگیر شد که گوشی تلفن همراه پیرزن را در دست داشت.

سیزدهم دی، ماموران کلانتری شهید باهنر مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از مرگ مشکوک پیرزنی خبر دادند که در طبقه دوم منزل ویلایی خودش و به تنهایی زندگی می‌کرد. دقایقی بعد قاضی کاظم میرزایی به همراه گروهی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی به محل وقوع جنایت رسید و بدین ترتیب تحقیقات میدانی درباره چگونگی مرگ پیرزن آغاز شد.

آثار ضربات با جسم سخت و لبه دار که در سمت راست سر پیرزن وجود داشت از یک ماجرای جنایی حکایت می‌کرد بنابراین بررسی‌های تخصصی مقام قضایی شکل جنایی به خود گرفت! دختر مقتول درباره چگونگی اطلاع از وقوع جنایت به مقام قضایی گفت: چند روز بود که از مادرم خبر نداشتیم وقتی به خانه اش می‌آمدیم در خانه از بیرون قفل بود و احتمال می‌دادیم که او به مسجد یا خرید رفته باشد تا این که مدت زمان طولانی شد که همسایگان مادرم نیز او را ندیده بودند به همین دلیل پسری را به طبقه بالا فرستادیم و او با شکستن شیشه وارد پذیرایی شد که جسد مادرم را مشاهده کرد و ما با پلیس تماس گرفتیم!

گزارش ها حاکی است: ادامه تحقیقات نشان داد که مدتی قبل زن جوانی در طبقه پایین منزل پیرزن زندگی می‌کرد، اما به خاطر رفتارهای ترسناک برادر آن زن، پیرزن از مستاجرش خواسته بود که خانه اش را تخلیه کند! چرا که از حضور برادر مستاجر در منزلش بسیار ناراحت و نگران بود.

بررسی‌ها و فرضیه‌های قضایی درباره این جنایت وحشتناک درحالی از سوی قاضی میرزایی ادامه یافت که بیشتر سرنخ‌ها به برادر مستاجر سابق پیرزن می‌رسید. با این حال گاو صندوق و دیگر لوازم منزل پیرزن دست نخورده باقی مانده بود، اما فرزندان مقتول مدعی بودند مادرشان یک انگشتر طلا داشت که بعد از جنایت در دستش نبود! با انجام یک سری بررسی‌های تخصصی و با دستورات محرمانه قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سروان جمالی (افسر پرونده) موفق شدند جوان ۲۹ ساله (برادر مستاجر) را در یکی از پاتوق‌های سیاه شناسایی و دستگیر کنند. این متهم روز گذشته و دقایقی بعد از دستگیری در حضور قاضی میرزایی به قتل پیرزن ۷۱ ساله اعتراف کرد و گفت: او را با ضربات قفل آویز به قتل رساندم و گوشی همراهش را سرقت کردم! بعد هم سیم کارت خودم را روی گوشی او گذاشتم تا با همسرم که دادخواست طلاق داده بود، برای آشتی صحبت کنم! که دستگیر شدم. وی درباره انگیزه جنایت به تناقض گویی پرداخت و داستان‌های متفاوتی را سرهم کرد! بررسی‌های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

قاتل، پای چوبه دار بخشیده شد

متهم پس از تحمل ۱۵ سال حبس و پس از آن که با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و در بازداشت بود و در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت که با اخذ رضایت از اولیای دم پایه چوبه دار حیات دوباره یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: جوانی ۱۹ ساله که در سال ۱۳۸۳ در دهستان درام  به اتهام قتل عمد فردی ۴۰ ساله به قصاص نفس محکوم شده بود، پس از طی مراحل قانونی و تایید استیذان قصاص نفس، آماده اجرای حکم قصاص بود که با تلاش  و میانجیگری همکاران دادسرای حاضر در محل اجرای حکم  اعضای ستاد صبر و مسؤولین زندان، اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل با ابراز ندامت و پشیمانی از قصاص نجات و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: برابر گزارش پاسگاه انتظامی درام مبنی بر مشاهده یک جسد خون آلود، بلافاصله دستور تحقیقات در این خصوص صادر شد که  پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که  متهم با سنگ پنج کیلویی که در کنار جسد و آغشته به خون بوده مرتکب قتل شده است.

وی در تشریح  این پرونده اظهار کرد: متهم پس از تحمل ۱۵ سال حبس و پس از آن که با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و در بازداشت بود و در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت که با  اخذ رضایت از اولیای دم پایه چوبه دار  حیات دوباره یافت.

کد خبر 406710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.