۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
کاهش حوادث و حریق در خوانسار

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار گفت: حوادث حریق اتفاق افتاده در این شهر از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۲۲ مورد کمتر بوده است.

محسن جاپلقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان آتش‌نشانی اطفای حریق است، اظهار کرد: در یک‌سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات امدادی و برای ایستگاه آتش‌نشانی این شهر خریداری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر خوانسار یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد که به دلیل گستردگی وسعت و شکل مستطیلی توپوگرافی شهر، جوابگوی نیاز شهروندان نیست، بنابراین احداث یک ایستگاه جدید پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار افزود: زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع روبه‌روی دانشگاه پیام‌نور مرکز خوانسار برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است تا امدادرسانی در مواقع بحران در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

جاپلقی گفت: یک دستگاه خودروی پیش‌روی وینگل پنج، مجهز به تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه موتورسیکلت پیش‌رو به قیمت ۱۸ میلیون تومان جهت عملیات اطفاء حریق در مواقع خاص و هنگام تردد جمعیت در سطح شهر، خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک دستگاه وینچ با قدرت ۵.۵ تن جهت عملیات امداد و نجات به ارزش ۱۵ میلیون تومان خریداری و روی خودروی رنو میدلام آتش‌نشانی نصب شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار اضافه کرد: دو دستگاه مانیتور به ارزش ۲۰ میلیون تومان جهت اطفاء حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مکان‌های عمومی و جلوگیری از گسترش حریق خریداری شده است که یک دستگاه آن به صورت سیار  و دستگاه دیگر بر روی خودروی رنو میدلام آتش‌نشانی نصب شده است.

جاپلقی تصریح کرد: در این مدت پنج عدد پمپ لجن‌کش سه اینچی به مبلغ ۱۸ میلیون تومان جهت عملیات امداد و نجات و رفع آبگرفتگی‌ها معابر و خیابان در موقع بارندگی خریداری شده است.

وی اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۴۳ مورد حادثه حریق در شهر خوانسار اتفاق افتاده که در مقایسه با سال قبل آن، ۲۲ مورد کاهش داشته است که از دلایل این مسئله برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی بوده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار گفت: از شهریور سال گذشته تاکنون باهدف ترویج فرهنگ پیشگیری از حریق ۲۲۰ ساعت کلاس آموزش اطفای حریق برای ۶۴۰ نفر از شهروندان برگزار شده است.

جاپلقی با تأکید براینکه حفظ ایمنی شهروندان مهم‌ترین هدف سازمان آتش‌نشانی خوانسار است، تصریح کرد: در مهرماه سال‌جاری برای نخستین بار کلاس آموزشی پیشگیری از حریق به صورت رایگان برای تمام شهروندان شهر خوانسار برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه ۹۷ تا کنون از ۱۵۱ ساختمان‌ برای تأئید تجهیزات ایمنی بازدید شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوانسار افزود: بازدید ایمنی از ساختمان به منظور رعایت نکات ایمنی پس از تائید نقشه‌های ساختمان و قبل از صدور پروانه ساخت انجام می‌شود که متراژ، تعداد طبقات و شرایط دسترسی ساختمان در آن موثر است و به مالک یا مالکان ابلاغ می‌شود.

جاپلقی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از حریق و خسارت‌های جبران‌ناپذیر و رعایت نکات ایمنی در طول سال از هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و همچنین ادارت و کارخانجات صنعتی شهرستان باازدید می‌شود.

وی یادآور شد: از شهریور ماه سال گذشته تا کنون در این رابطه ۲۱ مورد بازدید و ۳۳ مورد علت‌یابی حریق از هر کدام یک از اماکن مذهبی و مراکز صنعتی به تفکیک انجام شده است.

کد خبر 406699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.