رتبه بندی معلمان، مکانیزمی برای افزایش حقوق نیست

بازداشت قاتل ۴ عضو یک خانواده، افزایش ۱۲.۴ درصدی جانباختگان بر اثر گازگرفتگی، قطع ارتباط ۳۰۰ روستا سیل زده، بازداشت سلطان قاچاق سوخت و اظهار نظر معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی - دوشنبه ۳۰ دی ماه- است.

به گزارش ایمنا،  ۴۳۶ نفر در کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان باخته‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۳۸۸ نفر) ۱۲.۴ درصد افزایش یافته است.

در این مدت استان های تهران با ۸۴، آذربایجان شرقی با ۴۳ و اصفهان با ۳۹ فوتی بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته اند، آمار تلفات گازگرفتگی در بیش از نیمی از استان ها کمتر از ۱۰ نفر و در استان قم صفر گزارش شده است.

بر اساس گزار پزشکی قانونی، در پاییز امسال ۲۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که حدود نیمی از تلفات ۹ ماه گذشته را در برمی گیرد و همچنین این آمار در مقایسه با پاییز سال قبل(۱۳۹۷) که آمار تلفات ۱۹۴ نفر بود، ۱۰.۳ درصد افزایش یافته است.

بیشترین آمار مرگ ناشی از گازگرفتگی در سال جاری در آذرماه ثبت شده و در این ماه ۱۲۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۷ درصد بیشتر شده است.

رتبه‌بندی معلمان مکانیزمی برای افزایش حقوق نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی حرفه‌ای معلمان یک فرایندی است که از صلاحیت‌ها آغاز و به ارتقای کیفیت موجب می‌شود، رتبه بندی مکانیزم افزایش حقوق نیست و این تصور اشتباه است.

الهیار ترکمن گفت: در چند حوزه کارهای ما قابل پیگیری است، اخیرا آزمون فراگیر استخدامی برابر ظرفیت معرفی و مصاحبه در حال انجام است. همچنین بحث بعدی بحث ساماندهی نیروهای انسانی است که با سازمان برنامه بودجه، سازمان اداری استخدامی و آموزش و پرورش روی نیازهای مربوط به نیروی انسانی کار می‌کنند که در سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ این مساله انجام خواهد شد.

سیل‌زدگان به آب سالم و پتو نیاز دارند

نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مشکلات مردم این استان، دسترسی پایین به آب شرب سالم است. طبق آمارها حدود ۲۳ درصد مردم مناطقی که اکنون درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

 سیلزدگان سیستان و بلوچستان همچنان با کمبودها و مشکلات متعددی از جمله تامین آب شرب سالم، غذا، پتو و لوازم زندگی مواجه هستند و راه ارتباطی برخی روستاها همچنان قطع است.

سعید لک افزود: مشکلات مردم سیل زده بسیار زیاد است، حدود ۲۰۰ هزار نفر و بیش از ۹۰۰ روستا تحت تأثیر سیل هستند و راه ارتباطی حدود ۳۰ روستا قطع است.

وی افزود: در بسیاری از مناطق زمین شکاف برداشته و از هم باز شده است. راههای ارتباطی از بین رفته و خیلی جاها آسفالت روی جاده باقیمانده اما زیر آن کاملا خالی شده و اگر خودرویی از روی جاده رد شود، ممکن است با فروریختن جاده سرنشینان آن آسیب ببینند.

سلطان قاچاق سوخت بازداشت شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بازداشت سرباند اصلی قاچاق سوخت با پرونده ۱۲۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با دستگیری وی، از میلیون ها لیتر قاچاق به خارج از کشور جلوگیری شد.

علی مویدی با اشاره به رسیدگی به ۱۸۶ پرونده قاچاق کالا و ارز در سال جاری گفت: مجموع این پرونده‌ها ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با کمک دستگاه قضائی زمان رسیدگی به این پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته ۹ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شد اما از هدایت و انتقال این میزان سوخت به سمت قاچاق جلوگیری کردیم.

۲۰ مدرسه خیرساز در کردستان افتتاح می شود

ابراهیم حسامی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان گفت: امسال در استان کردستان ۴۵ پروژه مشارکتی مردمی توسط خیرین مدرسه سازاحداث شده که ۲۵ پروژه در مناسبت‌های مختلف به بهره برداری رسید و ۲۰ پروژه نیز به اتمام رسیده که دهه فجر افتتاح می‌شوند.

او افزود: برای تکمیل این تعداد پروژه در مجموع ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین مدرسه ساز و مشارکت‌های مردمی هزینه شده است.

شرط بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی 

 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، بخشش اضافه خدمت غیبت سربازی، تنها شامل مشمولانی می‌شود که به خدمت سربازی اعزام شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که در سوابق خدمتی کارکنان وظیفه، حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری از سوی فرماندهان تایید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آن‌ها برابر ضوابط مورد بخشش قرار می‌گیرد.

وی افزود: اضافه خدمت سربازان حین خدمت در مواردی مانند سرباز نمونه و موفقیت در ثبت ابتکار منجر به تولید محصول یا مقاله علمی معتبر، حفظ حداقل یک جزء قرآن کریم، گذراندن دوره‌های تخصصی مورد نیاز یگان نیروهای مسلح در صورت تایید فرماندهان بخشیده می‌شود.

گاوها با یکدیگر صحبت می‌کنند

پژوهشگران "دانشگاه سیدنی" (University of Sydney) استرالیا در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند گاوها هم درباره غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می‌کنند.

شاید تاکنون تصور می‌کردید صحبت کردن درباره مسائلی چون غذا و آب و هوا کاری است که تنها انسان‌ها می‌توانند انجام دهند اما اخیرا پژوهشگران استرالیایی ادعا کرده‌اند گاوها نیز چنین‌اند و می‌توانند با دیگر گاوها درباره اینگونه مسائل صحبت کنند!

گاوهای اهلی بسیار اجتماعی هستند و در هر دو محیط کشاورزی طبیعی و تجاری در گله‌ها ساکن هستند. در این گله‌ها آنها توسط صداهایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

بنابر گزارش‌ها گاوها با صداهایی که از خود در می‌آورند در شرایط مختلف احساسات خود را بیان می‌کنند. این قابلیت به آنها کمک می‌کند تا ارتباط خود را با گله حفظ کنند و هیجان، برانگیختگی، درگیری یا پریشانی خود را با گله در میان بگذارند و به نوعی این احساسات را ابراز کنند.

طی این مطالعه، دانشمندان ۳۳۳ نمونه از صدای گاوها را ضبط کردند و آنها را با کمک برنامه‌های آنالیز صوتی و با کمک دانمشندان فرانسوی و ایتالیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. پس از بررسی‌هایی که دانشمندان انجام دادند، اظهار کردند کشاورزان می‌بایست دانش خود را درباره صدای گاوها ارتقا دهند زیرا این روند می‌تواند نحوه تعامل آنها با گاوها را نیز ارتقا دهد.

قاتل ۴ عضو یک خانواده دستگیر شد

فرمانده نیروی انتظامی بناب از دستگیری قاتل فراری چهار عضو یک خانواده در کمتر از هشت ساعت پس از ارتکاب جرم در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سهراب شفقی ضمن اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل وقوع جرم اعزام و پس از بررسی صحنه قتل شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تحقیقات و اقدامات به موقع، سریع و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی متهم که بعد از انجام قتل به شهرستان سقز در استان کردستان متواری شده بود، در کمتر از هشت ساعت پس از ارتکاب جرم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

کد خبر 406679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.