یزد، شهر دوستدار کودک می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه لایحه شهر دوستدار کودک در شورای اسلامی شهر یزد به تصویب رسیده است، گفت: تلاش خواهیم کرد یزد در کنار عناوین و برندهایی که تا کنون بدست آورده بتواند شهری متعلق به کودکان نیز باشد.

جمال الدین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از سوی وزارت کشور به همه شهرها ابلاغ شده است فرایند شهر دوستدار کودک را آغاز کنند، اظهار کرد: بدین منظور هر ساله در بودجه‌ای شهرداری ردیفی برای این عنوان در نظر گرفته می شود و فرایند مطالعاتی و اجرایی این طرح  نیز به زودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک باید همه استانداردهای دسترس پذیری برای کودکان رعایت شود، افزود: مقرر شده در چارت تشکیلاتی شهرداری‌ها اداره‌ای مجزا برای این طرح ایجاد شود که در شهرداری یزد نیز در معاونت شهرسازی این مهم انجام شده است.

شهردار شهر یزد تاکید کرد: کودکان به این دلیل که آینده سازان شهرها هستند باید از نظر شهری نیز به آنها توجه ویژه شود و شهر از نظر فیزیکی هم جای مناسبی برای عبور و مرور و دسترس پذیری کودکان به امکانات باشد ضمن اینکه در شهر دوستدار کودک برنامه‌های شهری باید در جهت رشد یادگیری کودکان باشد.

وی با بیان اینکه کودکان مشارکت برای اداره شهر را در طرحی مانند شهردار مدرسه اجرا کردند، گفت: یزد ویژگی های فرهنگی مطلوبی دارد و باید از طریق آموزش و قصه گویی به کودکان منتقل کنیم تا آنها انتقال دهنده میراث فرهنگی یزد در شهر باشند.

عزیزی گفت: برای اینکه بتوانیم این دستور العمل را به خوبی در شهر یزد اجرایی کنیم مشاوری قرار داده ایم که شهر را از نظر دسترس پذیری و فضای مناسب در همه حوزه ها برای کودکان پایش می کند تا با نتیجه گیری در قالب برنامه های اجرایی ضعف ها را جبران کنیم.

وی افزود: قطعا در این برنامه‌ها بازی و تفریح نیز برای کودکان در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر تجهیزات بازی فعلی در پارک ها تجهیزات بازی‌های فکری و حرکتی در پارک نصب می‌شود.

کد خبر 406670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.