مجلس باید روند واردات خودرو به کشور را جراحی کند

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی باید نظام واردات خودرو به کشور را به صورت حقیقی جراحی کند و تا زمانی که این جراحی صورت نگیرد، صنعت خودروسازی ایران رشد و پیشرفتی نخواهد داشت.

روح الله چلونگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو مالیات و عوارض خودروهای برقی، اظهار کرد: تا زمان ارسال ابلاغیه برای اجرای این قانون به نهادهای ذی‌ربط زمان زیادی مانده اما مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، دستورالعمل اجرایی این قانون را نیز به تصویب برساند.

وی افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی با پذیرش واقعیت‌های اقتصادی به مردم توجه کند، رقابت را در بازار جدی بگیرد و بر اساس یک دوره زمانی پنج ساله نسبت به کاهش عوارض نامعقول گمرکی واردات اتومبیل به کشور اقدام کند (تا زمانی که این عوارض به صفر برسد)، قیمت خودرو کاهش می‌یابد و مردم می‌توانند از خودروهای با کیفیت استفاده کنند.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با اشاره به فواید صفر شدن عوارض گمرکی واردات اتومبیل به کشور، خاطر نشان کرد: برداشته شدن عوارض گمرکی واردات اتومبیل به کشور موجب برچیده شدن نظام رانتی عرضه و تقاضا در بازار خودرو و رشد خودروسازان و قطعه سازان این صنعت در بازارهای صادراتی خواهد شد.

چلونگر اضافه کرد: در صورتی که عوارض گمرکی واردات اتومبیل به صفر نرسد صنعت خودروسازی ایران هر روز با پسرفت و شکست‌های بیشتری روبرو خواهد شد؛ تنها محصول انحصار در صنعت خودروسازی ایران، فساد بوده و هر روز تعدادی از متخلفان دستگیر می‌شوند اما هیچ‌گاه بازی فساد در صنعت خودروسازی ایران تمام نمی‌شود.

وی ادامه داد: علت تمام نشدن بازی فساد در صنعت خودروسازی ایران وجود سودهای کلان برای بازیگران مفسد است و تنها راهکار به پایان رساندن فساد در این صنعت، پیشگیری است.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با بیان اینکه توانایی خرید مردم در بازار خودرو به شدت کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: خودروهای هیبریدی پس از افزایش نرخ بنزین دولتی، افزایش ارزش چند درصدی را در بازار تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه _۳۰ دی ماه_ در ادامه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده (۳۰) این لایحه که به نحوه محاسبه و شرایط اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری انواع وسیله نقلیه موتوری اختصاص دارد را تصویب کردند.

طبق این مصوبه مجلس شورای اسلامی خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند و شماره‌گذاری انواع خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت، بر اساس رتبه انرژی آنها، که به تأیید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده، صورت می‌گیرد.

کد خبر 406668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.