بهره‌مندی بیش از ۱۴۱ هزار نفر از خدمات امداد و نجات در حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بهره مندی ۱۴۱ هزار و ۱۸۶ نفر از هموطنان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر در حوادث جوی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ تا ۳۰ دی ماه، اعلام کرد: هموطنان همه استان‌ها متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۳ هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۱۴۱ هزار و ۱۸۶ نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی افزود: هموطنان در ۹۵۳ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: ۱۱۶ نفر از سوی نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند. همچنین در این مدت ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. متاسفانه ۵ نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار جان باختند.

سلیمی با تاکید بر انجام عملیات امداد و نجات هوایی، گفت: ۱۱ فروند بالگرد که شامل ۴ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی است، با انجام ۱۹۴ سورتی پرواز معادل ۱۴۲ ساعت پرواز، ۵۸ تن اقلام امدادی را به مناطق متاثر از سیل منتقل کردند.

وی تاکید کرد: ۲۵ هزار و ۲۴۳ بسته غذایی، ۳ هزار و ۶۷۵ دستگاه چادر امدادی، ۲۰ هزار و  ۲۰۵ تخته پتو مینگ، ۱۸ هزار و ۱۱۳ کیلوگرم نایلون پوششی، ۷ هزار و ۹۱۹ تخته موکت، ۳ هزار و ۹۰۷ کیلوگرم قند و شکر، ۱۰ هزار و ۵۰۴ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۲۲۸ شعله والوور، ۲ هزار و ۲۰۸ قوطی روغن، ۱۱ هزار و ۴۴۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم حبوبات و ۱۷۵ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 406660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.