دولت به اندازه دو سال بودجه شهرداری به مشهد بدهکار است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: دولت ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری مشهد دارد که برابر با بودجه دو سال شهرداری مشهد است

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، امروز (دوشنبه) در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ توسط شهرداری در روزهای آتی، اظهار کرد: بودجه شهرداری باید با رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور، کاهش هزینه‌ها در ماموریت‌های جنبی و غیرضروری و افزایش سهم درآمدهای پایدار به شورای شهر ارائه شود.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از بدهی‌های دولت به شهرداری مشهد مربوط به حوزه درآمدهای پایدار است، افزود: دولت ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری مشهد دارد که برابر با بودجه دو سال شهرداری مشهد است.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ بخشی از مسیر خط ۳ مترو شروع به کار خواهد کرد که برای تسریع آن نیاز است درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در بودجه کشور به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شود.

وی از شهرداری مشهد خواست تا در بودجه، رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور و کاهش فضای دوقطبی در خدمات شهری را مورد توجه قرار داده و اولویت را با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بگذارد.

نقش بی بدیل بازرگان در مبارزه با مارکسیست

حیدری با یادآوری سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان، نقش وی را در قطع کردن دست انگلیس‌ها از صنعت نفت برجسته دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دینی او بر فعالیت‌های سیاسی‌اش ارجحیت داشته و صد اثر مذهبی و ۱۶ اثر قرآنی از بازرگان به یادگار مانده است.

وی خاطرنشان کرد: او از دیدگاه‌های مختلف و نظرات در برخی موارد می‌تواند مورد نقد باشد اما شخصیت بازرگان در حوزه دینی و مبارزه با مارکسیسم نقش بی‌بدیلی است.

کد خبر 406655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.