ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری، مهمترین عامل در رونق صنعت گردشگری است

شهردار خوی گفت: شناخت صحیح مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خوی می‌تواند مهمترین عامل در رونق صنعت گردشگری این شهر باشد.

به گزارش ایمنا، محرم اکبرزاده اظهار کرد: نخستین دوره جام بین المللی کشتی پوریای ولی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و نهادهای مختلف استانی و شهرستانی، هیئت‌های کشتی استان و خوی در این شهرستان برگزار می‌شود.

شهردار خوی ادامه داد: این مسابقات با حضور تیم‌های کشتی استان‌های البرز، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی (خوی) و تیم‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، نخجوان و اربیل عراق _پنجشنبه سوم بهمن ماه_ برگزار می‌شود.

اکبرزاده با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ کشتی‌گیر در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، تصریح کرد: این مسابقات در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و آزاد برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی کشتی پوریای ولی به صورت سالانه و با کیفیت و استانداردهای بالای این رشته ورزشی،  همچنین استقبال و حضور تیم‌های خارجی از این مسابقات می‌تواند با ثبت در تقویم ورزشی کشور علاقه‌مندان و ورزشکاران زیادی را از شهرهای داخلی و کشورهای مختلف جذب کند.

شهردار خوی تاکید کرد: اصلاح هندسی میدان پوریای ولی و نصب تندیس پهلوان انجام شده است؛  همزمان با برگزاری مسابقات جام بین المللی پوریای ولی، رونمایی تندیس این پهلوان پرآوازه نیز انجام می‌شود.

اکبرزاده اضافه کرد: برپایی جشنواره، همایش ملی و جام بین المللی پوریای ولی می‌تواند جایگاه و اهمیت این شخصیت جهانی را بیش از پیش نمایان ساخته و آرامگاه پوریای ولی را در سطح فراملی معرفی کند.

وی با اشاره به اهمیت تعریف ظرفیت‌های جدید گردشگری برای شهر خوی، گفت: شناخت صحیح مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خوی می‌تواند مهمترین عامل در رونق صنعت گردشگری این شهر باشد.

شهردار خوی افزود: آرامگاه پوریای ولی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند علاقه‌مندان بسیاری را از داخل و خارج کشور برای حضور در آرامگاه این شخصیت فراملی جذب کند.

اکبرزاده اظهار کرد: ابعاد مختلف شخصیتی این پهلوان نامی امکان تعریف لایه‌های متفاوتی از مسیرهای گردشگری را فراهم می‌سازد و آوازه کشتی پهلوانی پوریا، بهترین زمینه برای هدف گذاری برای برگزاری جام بین المللی کشتی پوریای ولی به صورت سالانه در خوی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 406646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.