رشد ۱۴۶درصدی متراژ پروانه‌های صادر شده در منطقه ۱۱

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از رشد ۱۴۶درصدی متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۱ خبرداد و گفت: در سال‌جاری آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

سیداحمدحسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته در منطقه ۱۱ تعداد ۴۶ پروانه ساختمانی صادر شد که این آمار در سال جاری به عدد ۹۲ رسیده است.

وی تصریح کرد: متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۱ از  ۱۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع در سال گذشته به ۴۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع در سال جاری رسیده که بیانگر رشد ۱۴۶ درصدی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۱۱ صدور پروانه در جهت تسهیل امور، رعایت ضوابط و مقررات و ضوابط ساخت و ساز را مد نظر داریم و متراژ زمین در صدور پروانه در این منطقه از نظر مقررات ملی ساختمان مورد تاکید ساختار شهرداری است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۱ با پراکنده‌رویی و اراضی کشاورزی با عنوان «اراضی کشاورزی و باغات داخل محدوده شهری» مواجه هستیم که در وضعیت بلاتکیلفی به سر می‌برد، افزود: وضعیت حریم منطقه ۱۱ با خمینی شهر از دیگر مسایل است، زیرا در طرح جامع خمینی شهر با تقسیمات کشوری که از قبل به اصفهان ابلاغ شده، تداخلاتی وجود دارد که باید با همراهی و همکاری دفتر فنی استانداری و فرمانداری دو شهرستان پیگیری و این موضوع رفع شود.

حسینی‌نیا با اشاره به وجود املاک قولنامه‌ای در منطقه ۱۱، گفت: املاک قولنامه‌ای در حوزه تفکیک، تعیین تکلیف و اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری با مشکلاتی رو به رو است زیرا تعدد مالکیت در آنها مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای املاک قولنامه‌ای کاری دشوار است، ادامه داد: با توجه به اینکه قانون‌گذار نیز در این زمینه راهکارهایی را پیش‌بینی نکرده، مالکان موظف به دریافت سند مالکیت هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: موضوع دیگر در منطقه ۱۱ سرانه‌های خدماتی است، بر اساس اظهار نظر معتمدان این منطقه، در حوزه خدمات شهری شامل فضای سبز کاستی‌هایی وجود دارد، همچنین باید برای افزایش سرانه‌های ورزشی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شود.

وی تاکید کرد: برای احداث ورزشگاه و مجموعه‌های فرهنگی در منطقه ۱۱ باید از سوی دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم انجام شود، البته این به معنای آن نیست که شهرداری در این زمینه منفعل عمل کند، بلکه تلاش می‌کند در بحث سرانه‌ها و تحقق پذیری کاربری‌ها دقت نظر بیشتری در معاونت شهرسازی و منطقه ۱۱ صورت گیرد.

کد خبر 406621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.