دفن زباله‌های شیمیایی در سایت محمدآباد حقیقت ندارد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: موضوع دفن زباله‌های شیمیایی شهرها و کشورهای دیگر در سایت دفن پسماند محمدآباد توسط شورای شهر پیگیری و در تهایت کذب بودن آن مشخص شد.

مهدی عبدالرزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تا نزدیک به سه سال دیگر ظرفیت سایت دفن زباله محمدآباد قزوین تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: این سایت توسط شهرداری قزوین ایجاد شده اما اکنون بیش از ۲۰ شهر و چندین روستا زباله‌های خود را به آن مکان تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه حال مدیریت این مجموعه برعهده استان گذاشته شده و تعدادی از شهرداری‌ها سهام‌دار شرکت مدیریت این سایت هستند، افزود: شهرداری قزوین نیز یکی از این سهامداران است بنابراین اگر نیاز به بازسازی این سایت یا ایجاد سایت جدید باشد، در این مجموعه تصمیم‌گیری شده و شهرداری قزوین نیز به عنوان یکی از سهامداران، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: موضوعی مطرح شده بود که زباله‌های شیمیایی شهرها و حتی کشورهای دیگر به سایت دفن پسماند محمدآباد قزوین آورده شده و آنجا دفن می‌شوند که با پیگیری شورای شهر، این موضوع توسط مسئولان مربوطه تکذیب شد.

نابودی نیمی از باغات قزوین در سالهای قبل

وی با اشاره به وجود باغات سنتی در پیرامون قزوین اضافه کرد: شهرت این باغات به شکل یک کمربند سبز دورتادور قزوین، حتی در سفرنامه ناصرخسرو نیز وجود داشته و قدمتی بیش از هزار سال دارد.

عبدالرزاقی با بیان اینکه وسعت این باغات پنج هزار هکتار بوده که اکنون با نابودی نیمی از آن به دو هزار ۵۰۰ هکتار تقلیل پیدا کرده است، ادامه داد: شورای شهر قزوین اولویت خود را حفظ این باغات قرار داده و در شورای پنجم طرح و برنامه‌ای ارائه نشده که سبب آسیب به باغات قزوین شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان باغستان‌های شهرداری نیز در تلاش است که با ارایه خدمات به صاحبان باغات، این اقدامات به حفظ میراث به‌جای مانده از باغات قدیمی قزوین منتج شود.

کمربند شرق تمام مجوزها را کسب کرده‌است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به احداث کمربند شرق قزوین در محدوده میدان شورا تا میدان مینودر، گفت: این پروژه از لحاط ترافیکی برای شهر اهمیت بالایی دارد و از آنجایی که در بستر رودخانه بوده و هر ساخت‌وسازی در این حوزه انجام شود،، ملزم به رعایت حریم‌ها است، باید از آب منطقه‌ای استعلام‌های موردنیاز گرفته می‌شد.

وی تصریح کرد: با حفظ آیین‌نامه‌ها، قوانین، حرایم و حفظ حجم دبی ۲۰۰ ساله، تمام مجوزهای لازم از آب منطقه‌ای گرفته شده و با روندی که پروژه دارد، پیش‌بینی می‌شود تا تابستان ۹۹ فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 406618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.