چادگان حق برداشت آب از کوهرنگ را ندارد

نماینده چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان، گفت: روستاهای چادگان با مشکل بی‌آبی روبرو هستند، این در حالی است که جاده تونل کوهرنگ در زمان قبل از انقلاب از این شهرستان عبور کرد اما متاسفانه اهالی این روستاها حق برداشت یک متر آب هم ندارند.

فریبرز شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وجود مشکلات مختلف در شهرستان چادگان، اظهار کرد: باید به مسئولان استان بگویم اگر چادگان نباشد اصفهانی هم نخواهد بود و این یک واقعیت است و اگر روزی چادگان بخواهد جزئی از استان‌های مجاور شود مشکلات بسیاری برای اصفهان ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سود شرکت عمران زاینده رود برای استان است، افزود: این شرکت اگرچه در چادگان است اما تنها زمین‌های چادگان را گرفته و سودی برای خود چادگان ندارد و استان از چادگان حمایتی نمی‌کند.

نماینده چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: بخش چنارود چادگان با ۶۲ روستای متفرق با ۲۰۰ کیلومتر وسعت تنها با یک واحد نیروی انتظامی اداره می‌شود و این واحد هم تجهیزات و امکانات لازم برای کنترل منطقه ندارد.

 شجاعی با اشاره به لزوم بازنگری در طرح‌های هادی چادگان، اظهار کرد: متاسفانه اعتباری برای بازنگری این طرح‌ها هم درنظر گرفته نشده، همچنین تخصیصی برای قیر به این شهرستان در سال گذشته تا به حال انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جاده‌ها و محورهای چادگان مشکلات بسیاری دارد، گفت: جاده‌های این شهرستان در زمان بارندگی وضعیت بسیار بدی پیدا می‌کند که هیچ کدام از دستگاه‌های رسیدگی لازم را به این منطقه ندارند.

نماینده چادگان در شورای استان اصفهان، خاطرنشان کرد: روستاهای دارای ۲۰ خانوار دهیاری ندارند و دهیاری‌های موجود دیگر روستاها هم تجهیزات لازم را برای فعالیت خود ندارند.

وی با بیان اینکه چادگان حق برداشت آب ندارد، گفت: روستاهای چادگان با مشکل بی‌آبی روبرو هستند و این در حالی است که جاده تونل کوهرنگ در زمان قبل از انقلاب از این شهرستان عبور کرد اما متاسفانه در ازای آن حق برداشت یک متر آّب هم نداریم که از مسئولان استانی تقاضای رسیدگی ریشه‌ای به مشکلات چادگان را داریم.

کد خبر 406611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.