از احداث ۱۲ تقاطع غیرهمسطح تا کاشت یک میلیون درخت در سال ۹۹

شهردار تبریز با تشریح جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز، گفت: احداث ۱۲ تقاطع غیرهمسطح و کاشت یک میلیون اصله نهال در کنار پیشبرد پروژه مترو، جزء اولویت‌های برنامه‌های مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» درباره ویژگی‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ ویژگی‌هایی دارد که در ادامه برنامه پنج ساله تبریز تدوین و کدهای آن بر اساس برنامه پنج ساله و برنامه ۱۲ ساله شهرداری تبریز بوده است و براساس همین برنامه میان‌مدت و بلندمدت عمل می‌کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: در بودجه ۹۹ نیز مانند سال ۹۸ در بحث هزینه‌های جاری به طور انقباضی عمل کرده‌ایم و هزینه‌های اضافه، حذف شده و یا مانند سال ۹۸ کاهش داده شده است؛  میزان هزینه‌های جاری شهرداری تبریز در سال ۹۸،  از مبلغی که پیش‌بینی کرده بودیم ۱۶ درصد کمتر شد.

وی با اشاره به بودجه پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۹، گفت: در کنار پروژه‌های زیرساختی، به موضوع ترافیک نیز نگاه ویژه‌ای داریم به طوری که ۱۲ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر به شکل پل و زیرگذر پیش‌بینی شده که با تصویب شورای شهر در سال ۹۹ احداث می‌شوند.

شهین‌باهر از قطار شهری به عنوان پروژه نخست و اولویت‌دار شهرداری تبریز در سال ۹۹ نام برد و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا پایان امسال خط یک مترو به ایستگاه ۱۸ (لاله) رسیده و فاز نخست خط دو تا پایان شورای پنجم در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شود.

شهردار تبریز از توجه به موضوع فضای سبز در بودجه ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: سال ۹۹ توسط شورای اسلامی شهر به عنوان سال فضای سبز تعریف شده و اعتباری ویژه برای فضای سبز اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا پایان شورای پنجم تعداد پارک‌های جدید الاحداث به عدد ۱۰۰ برسد و فقر فضای سبز را کاهش دهیم؛ همچنین نگاه ویژه‌ای به کاشت درخت داریم که کاشت یک میلیون درخت طی سال ۹۹، نمونه‌ای از تلاش‌ها در این راستا به شمار می‌رود.

شهین‌باهر تاکید کرد: در بودجه سال آتی بودجه فرهنگی قابل توجهی تدارک دیده شده و برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: احداث پل پیاده‌محور کابلی به طول ۵۵۰ متر که مرزداران را به پارک چشم‌انداز متصل می‌کند از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد. این پروژه با تصویب شورای شهر تبریز از لحاظ منظر و عملکرد می‌تواند پروژه‌ای ویژه و قابل توجه باشد.

وی از خدمات محله‌ای به عنوان یکی دیگر از ارکان بودجه ۹۹ نام برد و اظهار کرد: در صدد هستیم در محلات، به خصوص در حوزه پیاده‌روسازی، جدول کشی و آسفالت خدمات خوبی ارائه دهیم و با ادامه نهضت آسفالت در سطح شهر معابر عمومی با آسفالتی استاندارد ساماندهی شوند.

کد خبر 406605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.