تاکسی‌های اینترنتی اصفهان از سال ۹۹ ساماندهی می‌شوند

با تصمیم شورای اسلامی شهر اصفهان درصدی از کرایه تاکسی‌های اینترنتی به زیرساخت‌های شهری در حوزه حمل‌ونقل و محیط زیست تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، دو بهای خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در قالب لایحه‌ای که از سوی شهرداری ارسال شده بود، به تصویب رسید.

یکی از دو بند این لایحه در نتیجه پیگیری سازمان تاکسیرانی تهران و اصفهان درخصوص شرکت‌های تاکسی اینترنتی بود؛ این پیگیری‌ها در نهایت منتج به توافقی میان وزارت کشور با وزارت صمت و ارسال ابلاغیه آن به کلانشهرها شد.

بر این اساس سازمان تاکسیرانی رسیدگی به شکایات رانندگان تاکسی اینترنتی، تصمیم‌گیری در رابطه به موارد مربوط به طرح زوج و فرد و ساماندهی جذب نیرو در این تاکسی‌ها را برعهده گرفته و در قبال آن یک و نیم تا دو درصد را برای زیرساخت‌های زیست محیطی و حمل‌ونقلی شهر از هر سفر این تاکسی‌ها اخذ می‌کند؛ این موضوع تاکنون در شهرهای مشهد، تهران و قم اجرا شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص تصویب این لایحه در گفت‌وگو با ایمنا، گفت: شیوه‌نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور در این رابطه سبب شد تا مصوبه‌ای در شورای شهر مطرح شود که هم به نفع رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باشد هم سازمان تاکسیرانی زیرا با اجرای مصوبه، یک محمل قانونی برای حضور رانندگان اینترنتی در شهر ایجاد خواهد شد.

امیر احمد زندآور ادامه داد: رانندگان تاکسی زرد به‌واسطه سابقه، داشتن مجوز از سازمان و پرداخت عوارض در حمل‌ونقل عمومی حقی دارند که تاکسی‌های اینترنتی بدون آنکه این موارد را متحمل شوند، در ناوگان حمل‌ونقل عمومی حصور میدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: قطعا این مصوبه به ساماندهی مطلوبتر تاکسی‌های اینترنتی کمک خواهد کرد و اجرای آن از ابتدای سال ۹۹ آغاز می‌شود.

زندآور درخصوص درآمد حاصل از این بهای خدمات، اظهار کرد: درصدی از بهایی که رانندگان اینترنتی در قبال استفاده از زیرساخت‌های شهری پرداخت می‌کنند، با تصمیم هیات مدیره تاکسیرانی به عنوان بسته‌های تشویقی محیط زیستی در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت.

همچنین به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، تاکسی‌هایی که از شهرهای دیگر قصد آمدن به شهر اصفهان و فعالیت در تاکسیرانی این شهر را دارند نیز با تصمیم شورای شهر از این پس باید دو درصد از قیمت روز خودروی خود را به عنوان عوارض این نقل‌وانتقال پرداخت کنند.

مشهد، قزوین و زنجان پیشتر این طرح را برای بازدارندگی از حضور تاکسی‌های شهرهای کوچک به شهرهای خود انجام داده‌اند زیرا کرایه تاکسی در شهرستان‌ها ارزان قیمت‌تر از کلانشهرها بوده و این امر سبب ورود تاکسی‌ها به شهرهای بزرگتز می‌شود.

کد خبر 406597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.