سیلاب هرمزگان در دو دهه اخیر بی سابقه بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس روایت‌ها، گزارش‌های آماری و مشاهدات مسئولان از استان هرمزگان، این حجم سیلاب در دو دهه اخیر بی سابقه و بسیار سنگین بوده و به همین دلیل خرابی‌های بسیار زیادی به جا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"در کنار مردم سیل زده استان هرمزگان به ویژه منطقه بشاگرد خواهیم بود

همراه با دکتر روحانی،‌ رئیس محترم جمهوری در چابهار حضور داشتم که به دستور ایشان به عنوان نماینده ویژه دولت روز گذشته و امروز در استان هرمزگان و در خدمت مردم شریف، وفادار و فروتن این منطقه هستم.

بر اساس روایت‌ها، گزارش‌های آماری و مشاهدات مسئولان، این حجم سیلاب در دو دهه اخیر بی سابقه و بسیار سنگین بوده و به همین دلیل خرابی‌ها بسیار زیادی را به جا گذاشته است.این سفر به منظور بازدید از خرابی‌ها و خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های حمل‌ونقل در اثر سیلاب به استان هرمزگان که اراضی و بخش‌های زیادی از شرق استان را تحت تاثیر خود قرار داده بود، انجام شد.

در این زمینه باید یک تشکر نیز از نیروهای خدمات رسان، شرکت‌ها، دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر نهادها داشته باشیم که به موقع و با امدادرسانی مناسب در خدمت مردم عزیز هرمزگان بوده‌اند. خوشبختانه در این سیل با آگاهی داده شده و هوشیاری مردم که به موقع خانه‌های خود را تخلیه کردند، آسیب جانی نداشتیم. در این سیل به باغ‌ها، دام‌ها و زندگی مردم آسیب وارد شده و حدود ۵۳ روستا کلا راه ارتباطی‌شان قطع شده بود. از همان ابتدای کار عملیات بازگشایی مسیرها آغاز شد و حدود ۲۰ روستا در شرق هرمزگان راه ارتباطی‌شان برقرار نشده است و با همت همکارانم در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای امدادگر، هلال احمر، اورژانس و شرکت‌های خصوصی پیمانکار وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌شود تا با رفع انسدادها، راه‌های ارتباطی هرچه زودتر برقرار شود تا بعد از آن بتوانیم وارد فاز بازسازی شویم.

مسیر جاده اصلی جاسک به کنارک آسیب‌های سنگینی دیده و پل‌های قدیمی کلا از بین رفته‌اند. با این حال خوشبختانه پل‌های جدید ساخته شده که جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و جزو پروژه‌های مصوب ستاد سواحل مکران است، به واسطه طراحی مناسبی که داشتند، هیچکدام آسیب ندیده‌اند.همچنین ۱۰ روستای پیرامون حوضه آبریز جگین و ۲ روستای پیرامون حوضه آبریز سدیج دچار آسیب شدند که ارزیابی از میزان تخریب‌ها و امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد.

در این سفر به مناطق مختلف استان سرکشی کردم از جمله منطقه بشاگرد، بخش های گافر و پارامون

هم چنین از روستاهای کروچ، لیره ای و حاجی آباد از حوزه شهرستان جاسک بازدید کردم. بررسی آخرین وضعیت راه ها، پل ها، آبروها و خانه های آسیب دیده این مناطق و گفت وگو با مردم و مسئولان این مناطق برنامه هایی بود که توانستم به آن بپردازم و خدا را شاکرم که دیدار با مردم صبور فراهم شد."

کد خبر 406590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.