احداث پنج ایستگاه آتش نشانی جدید در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از احداث پنج ایستگاه آتش نشانی جدید در اصفهان خبرداد و گفت: تاکنون عملیات احداث سه ایستگاه آغاز شده و احداث دو ایستگاه دیگر نیز در مرحله صدور مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۱ به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از مناطق خاص شهر به شمار می‌رود و با توجه به بافت فرهنگی و قدیمی آن نحوه خدمات رسانی به شهروندان در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همواره مردم ارائه خدمات مطلوب را از شهرداری تقاضا می‌کنند، افزود: بافت‌ مسکونی و شبکه معابر منطقه ۱۱ می‌تواند مشکلاتی را در جهت خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان این منطقه ایجاد کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی شهرداری اصفهان، روان‌سازی شبکه‌های معابر درونی منطقه است تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن علاوه بر ارایه خدمات، اماکن تردد و دسترسی خودروهای امدادی را نیز فراهم کند.

وی گفت: منطقه ۱۱ از لحاظ خدمات‌رسانی یکی از مناطق شهری با سطح خدمات بسیار بالا است، به دلیل هم‌پوشانی منطقه با مرز خمینی شهر و همچنین گستردگی منطقه نیازمند توجه بیشتر است.

امیری اظهار کرد: با توجه به مطالبات به حق شهروندان، کارکنان خدمات شهری منطقه ۱۱ باید عزم جدی‌تری برای ارایه خدمت به مردم داشته باشند تا خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب ارائه شود.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه ۱۱، ادامه داد: این منطقه حدود ۴۳۰ هزار مترمربع فضای سبز دارد که در مقایسه با ۳۸ میلیون مترمربع فضای سبز شهر اصفهان، از سرانه خوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: شبکه آبرسانی منطقه ۱۱ به دلیل نداشتن تأثیرگذاری آب رودخانه زاینده‌رود بر شبکه چاه‌ها، آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود که البته با مشکلاتی در خصوص تأمین آب در این منطقه روبه رو هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: براساس مطالعاتی که توسط دانشگاه‌ها انجام شده، میزان آلودگی در سطح منطقه ۱۱ به دلیل انتشار گازهای آلوده زیاد است، از این رو باید همه برای کاهش سطح آلودگی‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مساحت رفت و روب در منطقه ۱۱ حدود سه و نیم درصد نسبت به مساحت کل رفت و روب شهر است، گفت: باتوجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری این منطقه، مساحت رفت و روب انجام شده در آن می‌تواند پاسخگوی خدمات مورد نیاز باشد.

امیری تصریح کرد: در منطقه ۱۱ مشکلاتی همچون فعالیت واحدهای ریخته‌گری، رنگ‌کاری‌ها، نجاری‌ها و موازییک‌سازان و انبار ضایعات وجود دارد که شهرداری بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در صدد انجام برخوردهای لازم و قانونی با این واحدها هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری نسبت به جمع‌آوری مشاغلی که باعث ایجاد مزاحمت و موارد غیر بهداشتی در سطح منطقه می‌شود، اقدام خواهد شد و فرصتی به متصدیان این واحدهای صنفی داده می‌شود تا نسبت به رعایت قوانین صنفی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در منطقه ۱۱ یک ایستگاه آتش نشانی وجود دارد، گفت: براساس استانداردهای جهانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی در شهرها وجود داشته باشد؛ در شهر اصفهان باید ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشد، اما در حال حاضر تعداد ایستگاه‌ها ۲۵ عدد است.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم امسال پنج ایستگاه آتش نشانی جدید را به ایستگاه‌های شهر اضافه کنیم، تاکنون عملیات احداث سه ایستگاه آغاز شده است و احداث دو ایستگاه دیگر نیز در مرحله صدور مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است.

کد خبر 406578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.