۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب "داران" در آستانه بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: واحد دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان داران با پیشرفت ۹۵ درصدی اجرای تاسیسات فاضلاب در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هاشم امینی اظهار کرد: فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان داران با ظرفیت ۱۷۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و توسعه آن از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده واحدهای دوم و سوم این تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان داران زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از واحد دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان بیش از ۲۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند و در افق طرح در سال ۱۴۰۷ بیش از ۴۲ هزار نفر در این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به روش تصفیه در تصفیه‌خانه فاضلاب داران، اظهار کرد: در این تصفیه‌خانه با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایط زیست محیطی این منطقه از روش تصفیه لاگون هوادهی با برگشت لجن فعال lass استفاده شده است.

امینی به اجرای ۷۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر داران پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون از ۹۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۷۷ کیلومتر و از خطوط انتقال فاضلاب سه کیلومتر اجرا شده است.

تصفیه فاضلاب ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهرستان داران نصب شده است، عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب داران ۳ هزار و ۳۴۴ متر مکعب در روز پساب در این تصفیه‌خانه تولید  می‌شود.

وی اعلام کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۲۳ میلیارد تومان هزینه در برداشته که از محل اعتبارات عمرانی و جاری تامین شده است.

امینی با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از مجموع آبی که در منازل استفاده می‌کنیم، به‌طور میانگین ۷۰ درصد آن تبدیل به فاضلاب می‌شود که با تصفیه‌ آن می‌توان از حفر چاه‌های بیشتر برای جبران کمبود آب مصرفی جلوگیری کرد؛ زیرا بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به‌رغم آمار بارندگی بالا، توجه ویژه‌ای به سیستم بازچرخانی آب به‌عنوان راهی برای گریز از شرایط کم‌آبی و خشکسالی دارند.

وی تصفیه فاضلاب را به‌دلیل مشکلاتی که رهاسازی و دفع غیربهداشتی فاضلاب در محیط زیست ایجاد می‌کند، ضروری خواند و گفت: با تصفیه فاضلاب می‌توان از پساب به‌عنوان یک منبع جایگزین برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر بهره‌مند شد، علاوه‌ بر اینکه فرآیند تصفیه فاضلاب مانع بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

کد خبر 406563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.