خیابان امام خمینی(ره) سمنان پیاده‌راه می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان امام‌خمینی(ره) شهر سمنان از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسعود میرشفیعی اظهار کرد: خیابان امام‌ خمینی(ره) یکی از محورهای اصلی است که خیلی از مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها در این مسیر برگزار می‌شود و با توجه به نزدیکی به دهه فجر و نوروز ۹۹ اجرای طرح پیاده‌راه سازی به سال آینده موکول شد.

وی اضافه کرد: خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان یکی از معبرهای پرتردد واقع در بافت تاریخی این شهر و منتهی به بازار قدیمی است که پیاده‌راه سازی این مسیر به منظور حفظ بافت تاریخی در دستور کار مسوولان قرار گرفت و قرار بود نیمه دوم امسال عملیات اجرایی این طرح انجام شود، اما به دلیل مسایل مختلفی به تعویق افتاد و از بهار سال آینده این طرح اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان با بیان اینکه تاسیسات خیابان امام خمینی(ره) باید زیرزمینی شود، ادامه داد: تامین زیرساخت و اصلاح تاسیسات مانند فاضلاب اولین گام و مقدمه پیاده‌راه سازی خیابان امام(ره) شهر سمنان است.

میرشفیعی یادآور شد: با اجرای پیاده‌راه سازی خیابان امام(ره) شهر سمنان باید مسیر جایگزین برای خوردوها تعریف شود و با مطالعاتی که انجام شده، به احتمال در چند خیابان حوالی خیابان امام(ره) سمنان تغییر جهت مسیر خودروها اعمال می شود.

وی تصریح کرد: برای پیاده محور شدن خیابان امام(ره) شهر سمنان دست کم باید دو تا سه محور تغییر جهت داشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: اصلاح و تغییر مسیر ترافیکی برای پیاده راه سازی خیابان امام خمینی(ره) این شهر در طرح جامع ترافیکی در نظر گرفته شده است و به منظور برجسته سازی بافت تاریخی و  حفظ هویت شهری سمنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.