سکونت ۲۷ هزار نفر در بافت فرسوده مبارکه

شهردار مبارکه با اشاره به سکونت ۲۷ هزار نفر در بافت فرسوده این شهر، گفت: بافت‌های فرسوده و قدیمی این شهر به معضل بزرگ و اساسی برای مدیریت شهری تبدیل شده و در صورتی که ساماندهی نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سیدمحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مبارکه با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان شهر باید به یاری شهرداری‌ها بیایند، اظهار کرد:  مدیریت شهری نیز باید بستر همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و شهروندان را در اداره امور شهر فراهم کند.

وی با اشاره به بافت فرسوده این شهر، تصریح کرد: ۳۹۴ هکتار بافت فرسوده در شهر مبارکه وجود دارد و جمعیت ساکن در این بافت‌ها حدود ۲۷ هزار نفر  تخمین زده می‌شود که جمعیت بالایی است.

شهردار مبارکه افزود: اگر می‌خواهیم اتفاقات خوبی در زمینه بافت های فرسوده در شهر بیفتد، باید مقدمات و حمایت‌های لازم از طرف سازمان‌های مربوطه فراهم شود.

هاشمی گفت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرها باید به کمک شهرداری‌ها بیایند تا مدیریت شهری هم با توجه به رسالتی که بر عهده دارد در این مسیر تلاش کند.

وی تاکید کرد: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد  و به همین دلیل برای باز آفرینی این بخش از بافت‌ شهری باید از همه توان بخش دولتی و مشارکت شهروندان استفاده شود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدام عملی خاصی برای بازآفرینی بافت فرسوده در این شهر انجام نشده خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه مقدمات کار به خوبی فراهم شود اقدامات خوبی قبل از عید نوروز انجام خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه محلات "دهنو" و "اسماعیل‌ترخان"، به عنوان محله‌های هدف در طرح‌های شرکت بازآفرینی تعریف شده است، عنوان کرد: محله "درچه کلماران" مبارکه نیز یکی از محله‌های قدیمی این شهر است که بیشترین بافت فرسوده را دارد، اما در محدوده طرح بافت فرسوده شهر قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای اضافه کردن این محله به محدوده طرح بافت فرسوده در حال انجام است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در قالب برنامه جامع اقدام مشترک برای به نتیجه رسیدن بافت فرسوده شهر اقدام مناسبی را انجام دهیم.

شهردار مبارکه با بیان اینکه موضوع احیای بافت فرسوده توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری به طور جدی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: پیگیری‌های لازم برای پیشرفت طرح احیای بافت فرسوده و کاهش هزینه‌ها به صورت شهرستانی و توسط شهرداری‌های مبارکه در حال انجام است .

وی با بیان اینکه مردم به راکد ماندن و رها شدن طرح‌های بازآفرینی اعتراض دارند یادآور شد: درست است که شهرداری‌ها محور و مجری اصلی اجرای طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده هستند، اما اگر شهروندان مشارکت نداشته باشند، طرح‌های بافت‌ مدرن شهر نیز با چالش مواجه می‌شود.

شهردار مبارکه گفت: تا کنون حدود سه نقطه از محله‌های بافت فرسوده شهر آزادسازی شده و امیدواریم با کمک سرمایه‌گذار بتوانیم مابقی تملک‌ها را نیز در این مناطق انجام دهیم.

کد خبر 406546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.