کاشت ۱۵ هزار گونه لاله در فضای سبز آستارا

شهردار بندر آستارا با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال اقدامات زیادی در فضای سبز این شهر انجام شده است، گفت: ۱۵ هزار پیاز گل لاله در عید نوروز ۱۳۹۹ برای زیباسازی فضای سبز شهری آستارا کاشته می‌شود.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی‌های متفاوت و زیبا در طرح استقبال از بهار طبیعت از سوی شهرداری آستارا انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات کاشت حدود ۱۵ هزار پیاز گل لاله در عید نوروز آغاز می‌شود تا شهروندان و مسافران نوروزی همزمان با فرا رسیدن بهار طیبعت، شاهد شکفتن هزاران گل لاله باشند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: گردشگران شهر آستارا و شهروندان در فصل بهار با حضور در کنار این گل‌های زیبا و گرفتن عکس یادگاری لحظات و اوقات شاد خود در این شهر را ثبت می‌کنند.

معیتی با اشاره به عملکرد و اقدامات ۹ ماهه واحد فضای سبز شهری شهرداری آستارا، عنوان کرد: در این مدت حدود پنجاه هزار نشاء گل فصلی(بهاره) از جمله جعفری، آهار، گل ناز و پریوش برای زیباسازی آستارا در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماه نخست امسال خزانه تولید گل‌های فصلی مورد نیاز شهرداری آستارا با ظرفیت تولید بالغ بر دو سوم نشاءهای مورد نیاز، احداث شده است، البته استفاده از تولیدات این مرکز به فصل بهار محدود نبوده و در فصل پاییز نیز گل‌های بنفشه و همیشه‌بهار این خزانه، کاشت شده است.

شهردار آستارا با اشاره به عملیات کاشت حدود یک‌هزار اصله نهال انواع درخت در باغچه‌ها و پارک‌های شهر با هدف توسعه فضای سبز شهری آستارا، گفت: در هفته دولت امسال فضای سبز میدان شهید رجایی و خیابان‌های اطراف آن تکمیل شد.

معیتی به اصلاح گونه‌های گیاهی کوی دانش اشاره کرد و یادآور شد: درختان چنار در طرح سالم‌سازی سفیر امید استفاده شد و نهال درختان مناسب جایگزین آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت ۹ ماه گذشته  درختان و شمشادهای فضای سبز شهر به صورت منظم هرس و عملیات چمن‌زنی در فصول بهار و تابستان انجام شده است.

شهردار آستارا به خرید و نصب سطل زباله و نیمکت برای پارک‌های این شهر اشاره کرد و افزود: در این مدت جداول و نیمکت‌های پارک‌ها نیز رنگ‌آمیزی شده است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.