آغاز طرح مطالعاتی پهنه‌بندی فضای سبز آستارا

شهردار بندر آستارا از آغاز طرح مطالعاتی پهنه‌بندی فضای سبز این شهر مرزی خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح مطالعاتی شاخص فضای سبز شهری آستارا در شورای اسلامی شهر مصوب شده است، اظهار کرد: شهرداری با کمک مشاور طبق برنامه بلندمدت درختان آسیب‌رسان در حاشیه خیابان‌های محدوده شهری که ریشه‌های آن‌ها در عمق بسیار زیادی به تاسیسات و ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسیب می‌رسانند را مطالعه و شناسایی می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت تشخیص کارشناسان، درختان آسیبرسان جمع‌آوری و درختان بومی، متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه و مقاوم در مقابل خشکسالی و سرما به صورت تدریجی جایگزین آن‌ها می شود.

شهردار آستارا به شروع عملیات ساخت پارک محلی کوچه ۱۵ شهید رستمیان اشاره کرد و گفت: این پارک یک‌هزار مترمربع مساحت دارد و بعد از کف‌سازی محوطه پارک، پایه‌های روشنایی و نیمکت در آن نصب می شود.

معیتی میزان اعتبار پیش‌بینی شده پارک شهید رستمیان را در حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارک، شهروندان از امکانات مناسبی همچون بازی کودکان و ست‌های ورزشی بهره‌مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا برای ایجاد رفاه و آسایش شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: طرح‌های خوبی در حال اجرا است که در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.