ارتباط بین مصرف چای و افسردگی چیست؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین افسردگی و نوشیدن چای وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی مشکلی رایج در میان بزرگسالان است، به طوری که حدود هفت درصد از افراد بالای ۶۰ سال به این اختلال مبتلا هستند. نتایج یک مطالعه‌ که در مجله Aging منتشر شد، نشان داد چای دارای خواصی است که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. مطالعات دیگر در این زمینه حاکی از این است که چای و عناصر تشکیل دهنده آن مانند کافئین، کاتچین و ال تیانین می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلبی عروق و توانایی شناختی افراد بگذارد و مانع بروز سرطان و مرگ زودرس شود.

گروهی از محققان سنگاپوری با همکاری پژوهشگران چینی به منظور بررسی ارتباط بین مصرف چای و کاهش افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها اطلاعات پزشکی ۱۳ هزار فرد را بررسی کرده و عوامل دیگر مانند جنسیت، سطح تحصیلات، محل سکونت، وضعیت تاهل و عادات سبک زندگی مانند وضعیت سیگار کشیدن، فعالیت‌های روزانه، سطح عملکرد ذهنی و مقدار تعاملات اجتماعی این افراد را نیز در نظر گرفتند. سپس پژوهشگران افراد شرکت کننده را بر اساس میزان مصرف چای به چهار گروه تقسیم کردند.

شرکت‌کنندگان این مطالعه دارای ویژگی‌های مشترکی بودند؛ تعداد زیادی از این افراد مردان مسن بودند که در مناطق شهری زندگی می‌کردند. علاوه بر این، سایر مصرف کنندگان این نوشیدنی محبوب را افراد تحصیل  کرده، متاهل، بازنشسته، دارای عملکرد جسمی و ذهنی بالا و کسانی که تعاملات اجتماعی زیادی با دیگران داشتند، تشکیل می‌داد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد ارتباط مستقیمی بین نوشیدن چای و کاهش افسردگی در میان افراد مسن وجود دارد. محققان متوجه شدند عوامل دیگر مانند زندگی‌کردن در مناطق شهری، داشتن تحصیلات، متاهل بودن، مرفه‌بودن، داشتن فعالیت اجتماعی و سالم بودن در کاهش میزان افسردگی نقش دارد. یافته‌های جدید نشان داد مردان بین ۶۵ تا ۷۹ سال بیشتر از بقیه افراد از مزایای نوشیدن چای بهره مند می‌شوند.

نتایج این مطالعه در مجله BMC Geriatrics منتشر شده است.

کد خبر 406531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.