بهره‌وری هرچه بیشتر از امکانات موجود/پُرکردن شکاف‌ها زمان‌بر است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال جاری این منطقه ۳۷ میلیارد تومان بوده که برای سال آینده این رقم را به ۴۱ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم؛ ۱۸ میلیارد تومان نیز از محل کمک به مناطق خاص برای منطقه ۱۱ در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علیرضا نصر اصفهانی» در هشتمین ملاقات مردمی در منطقه ۱۱ اصفهان اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شهرداری اصفهان برگزاری ملاقات‌های مردمی و نشست با معتمدان محلی در مناطق مختلف شهر است؛ اینکه شهردار و معاونان شهردار در مناطق حضور یافته و مباحث مختلف را چهره به چهره مطرح می‌کنند، فرصتی برای اطلاع رسانی فعالیت‌ها به معتمدان محلی و زمینه‌ای برای بیان مسایل منطقه توسط معتمدان فراهم است.

وی افزود: در تقسیم بندی‌های انجام شده انسان ها به سه گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول انسان‌های بزرگی که به دنبال رفع مشکلات و درد دیگران هستند، گروه دوم انسان‌های متوسطی که به دنبال رفع مشکلات خود هستند و گروه سوم انسان‌های کوچک  که دیگران را نردبان ترقی خود می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: معتمدان محلی جزء گروه اول هستند که به دنبال عظمت دیگران بوده و به همین دلیل لقب معتمد محلی گرفته‌اند که این لقب ساده به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در شهرهای کوچک چند مشکل وجود دارد که البته گریبان رهنان را گرفته است، تصریح کرد: با اتحاد و هم‌افزایی می‌توان اتفاقات خوبی را برای رهنان رقم زد که نخستین موضوع مباحث محلی است؛ باید از مباحث عبور کنیم چرا که محلی کردن مسائل مانع دستیابی به نتایج مطلوب می‌شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر در شهرهای کوچک مسایل سیاسی است، افزود: ممکن است اختلافات سیاسی در رهنان وجود داشته باشد، اما باید توجه داشت که رشد و توسعه شهرهای کوچک اسیر محلی فکر کردن و مباحث سیاسی است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با دو تفکر سیاسی نمی‌توانیم یک مجمع را تشکیل دهیم و هرماه یکبار افراد را از دو جریان فکری اثرگذار گردهم آوریم، گفت: برای رشد و تعالی رهنان چاره اندیشی کنیم زیرا گاهی آنچنان غرق مباحث سیاسی هستیم که ظرفیت‌ها را از دست می‌دهیم، بنابراین همه باید به فکر مردم باشیم.

باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود رهنان را پایلوت کرد

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود رهنان را پایلوت کرد، گفت: علی‌رغم اینکه دیدگاه سیاسی متفاوتی در رهنان وجود دارد، اما برای رفع مسایل باید چاره اندیشی کرد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در منطقه رهنان امروز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، گفت: باید قلب‌ها را به هم نزدیک کرد و چتر صحبت را روی سر همه قرار داد.

وی ادامه داد: نیازهای امروز جوانان را باید در نظر گرفت و برای رفع آنها تلاش کنیم چرا که با امکانات دیروز جوان امروز را نمی‌توان برای فردا تربیت کرد؛ باید واقعیت‌ها را در نظر بگیریم و از پتانسیل‌های موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای بسیاری از پروژه‌ها تعریف منطقه‌ای وجود ندارد چرا که فرا منطقه‌ای است، اظهار کرد: ثمرات اجرای پروژه‌های بزرگی همچون خط دو قطار شهری اصفهان سالن اجلاس، نمایشگاه بزرگ اصفهان، سالن گلزار شهدا و ...به همه مردم اصفهان باز می گردد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان چهار منطقه نیاز به اعتبارات ویژه دارد که یکی از آنها منطقه ۱۱ است، گفت: بودجه سال جاری این منطقه ۳۷ میلیارد تومان بوده که برای سال آینده این رقم را به ۴۱ میلیارد تومان افزایش داده‌ایم؛ ۱۸ میلیارد تومان نیز از محل کمک به مناطق خاص برای منطقه ۱۱ در نظر گرفته شده است تا برنامه‌ها و اقدامات لازم در این منطقه انجام شود البته گاهی پرکردن شکاف‌ها زمان‌بر است، اما درصدد توزیع عادلانه امکانات در شهر هستیم.

نصر اصفهانی تأکید کرد: به عنوان مجموعه مدیریت شهری بزرگترین سرمایه‌دار شهر به شمار می رویم، اما مهم‌تر از این دو سرمایه، سرمایه اجتماعی که همان همراهی مردم است که بسیار حائز اهمیت بوده و مورد توجه قرار دارد.

کد خبر 406527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.