بودجه منطقه ۱۱ را تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه ۳۷ میلیارد تومانی رهنان در سال جاری را برای سال آینده افزایش چشمگیری خواهیم داد، تصریح کرد: ۱۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۹ به عنوان منطقه کم برخوردار و ۴۰ میلیارد تومان تحت عنوان محرک توسعه ظهرآبادی و خیابان ۴۵ متری پرتمان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در هشتمین ملاقات مردمی در منطقه ۱۱ اصفهان اظهار کرد: امروز ۶۰ سال است که رهنان به عنوان شهر شناخته شده، سال ۱۳۴۰ رهنان عنوان «شهر» به خود گرفت و از ۱۶ سال پیش به اصفهان ملحق شد و به عنوان منطقه ۱۱ به حیات خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه شهر رهنان در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و ۷۰۰ نفر جانباز و ۵۰ نفر آزاده دارد، افزود: رهنان در جبهه های جنگ یک لشکر نیرو داشته که ۵۰۰ نفر آنها شهید شده اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نگاه به رهنان باید متفاوت باشد؛ مردم رهنان با زحمت زندگی کرده‌اند و در تاریخ رهنان مردان برجسته و مردمانی شریف بوده است که خدمت آنها بار مسئولیت مسئولان را مضاعف می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت حاضر در این جلسه ۹۰ نفر است که اگر افراد غیر بومی را از آنها کم کنیم، به عدد ۶۰ نفر از معتمدان رهنان می‌رسیم، جمعیت رهنان نیز ۶۰ هزار نفر است و این آمار گویای آن بوده که هر معتمد نماینده هزار نفر از ساکنان رهنان است.

نوروزی افزود: معتمدان از زنان و مردان هرکدام به نمایندگی هزار نفر در جلسه امروز حضور دارند که این سرمایه بزرگی است و از هر بودجه‌ای قوی‌تر خواهد بود چراکه می‌تواند مشارکت را افزایش دهد، البته باید زمینه کار فراهم شود.

وی تصریح کرد: آمده‌ایم برای گفت و گو تا امور را با امید پیش ببریم زیرا با امیدواری و وارد شدن ایثارگرانه به میدان فعالیت از تمام موانع عبور خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه امروز با حضور ۶۰ نفر معتمد رهنان شورای معتمدان محلی را در این منطقه پایه ریزی می‌کنیم، گفت: سومین شورای معتمدان منطقه‌ای که تاکنون در دو منطقه شهرداری تشکیل شده، امروز در رهنان رقم خواهد خورد.

وی افزود: به خاطر حفظ هویت از «رهنان» سخن می گوییم، اما برای انجام کار، تقسیم بودجه، توسعه، عمران و آبادانی منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان عنوان می‌کنیم.

نوروزی با بیان اینکه باید به شهر یکپارچه نگاه شود، افزود: نمی توان ۱۵ سالن اجلاس یا وزرشگاه بزرگ، دانشگاه یا بیمارستان داشته باشیم بلکه باید با کار علمی دقیق امکان سنجی کنیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که کدام پروژه در چه نقطه‌ای از شهر احداث شود تا دسترسی مردم به امکانات راحت تر باشد.

وی گفت: برخی از نیازها شهری است و باید در هر جایی که مناسب باشد و امکان دسترسی همگان فراهم است، احداث شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نیازهای محلی شهروندان باید تأمین شود، تصریح کرد: نمی‌توان گفت نقطه‌ای از شهر مدرسه نداشته باشد، هرچند متولی آن دستگاه بزرگی همچون آموزش و پرورش است؛ همچنین نمی توان گفت ورزشگاهی در محله ای وجود نداشته باشد هرچند متولی آن اداره ورزش و جوانان است، اما بار سنگین را فقط به دوش شهرداری انداختن شایسته نیست و همه دستگاه مربوطه باید برای انجام وظایف خود به میدان عمل بیایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین دستگاه متولی امور فرهنگی هستند به راستی چقدر از بودجه‌های فرهنگی به تکایا و مساجد تخصیص یافته و چه میزان از آن در رهنان هزینه می‌شود؟

نوروزی تأکید کرد: هیچ کجا نباید به خاطر بودجه کشوری دچار محرومیت شود و آنچه که در نظر گرفته شده، در جای دیگری خرج شود.

وی تصریح کرد: باید نسبت به تکریم مردم و رعایت حقوق شهروندی حساس باشیم، به همین دلیل هر روز دایره وظایف شهرداری را گسترده تر می‌کنیم زیرا این دستگاه می‌تواند بهتر از همه جا خدمت رسانی کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: برخی امکانات باید متعلق به همه شهر شود چرا که محلی نیست و در واقع فراشهری و فرامنطقه ای است که نمونه بارز آن پروژه‌های مترو، حلقه حفاظتی شهر، سالن اجلاس و نمایشگاه بزرگ اصفهان است.

وی با بیان اینکه بزرگراه‌های شهر باید به گونه‌ای ساخته شود که بیشترین امکانات را برای بیشترین مردم فراهم کند، تأکید کرد: تحقق این مهم نیاز به کار کارشناسی دارد، باید مطالعات لازم انجام شود.

نوروزی با بیان اینکه بیشترین وقت کارشناسان صرف مطالعه پروژه‌ها می‌شود، گفت: بنابراین کسی نگران نباشد که تی.بی.ام از کجا حفاری تونل مترو را انجام می‌دهد چرا که این موضوع به معنای فراموشی سایر نقاط شهر نیست.

نگاه شهرداری عدالت فضایی در شهر است

وی افزود: نگاه شهرداری عدالت فضایی در شهر است و باید برابری واقعی در شهر ایجاد شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید در شهر دسترسی‌ها را آسان، راه‌ها را هموار و زیرساخت‌ها را فراهم کرد، اظهار کرد: باید افق دید جدیدتری به مسایل داشته باشیم تا بتوانیم مجموعه دو میلیون و ۲۰۰ هزارنفری جمعیت شهر را اداره کنیم هرچند که هر روز ۱۴ میلیون نفر در این شهر تردد می کنند چرا که مراکز بسیاری از فعالیت ها در اصفهان قرار دارد.

وی ادامه داد: رهنان باید به کمک اصفهان بیاید چرا که اصفهان و رهنان درهم آمیخته شده است.

نوروزی با تأکید بر اینکه اصفهان باید بیش از همیشه در تمام امور بدرخشد، تأکید کرد: باید زیرساخت قوی تر، راه‌ها هموارتر و امکانات آموزشی افزایش یابد و آنچه که به عنوان امکانات محلی از آن یاد می شود با همفکری ارتقاء یابد.

وی خطاب به معتمدان محلی منطقه ۱۱ گفت: شما بهتر رهنان را می شناسید چرا که تجزیه شده مسائل را درک می کنید.

رهنان هنوز ریشه و اصالت خود را نگه داشته است

شهردار اصفهان اظهار کرد: رهنان هویت کمتر دست خورده و اصالت دیرینه دارد به همین علت این منطقه توسعه یافته هنوز ریشه و اصالت خود را نگه داشته است.

وی با بیان اینکه در رهنان می توان به خوبی تعامل و گفت وگو کرد، افزود: درصدد تشکیل ۱۵ شورای محلی در شهر هستیم و از مجموع آنها یک شورای کلی را تشکیل خواهیم داد.

نوروزی با بیان اینکه حمام تاریخی رهنان به عنوان سومین حمام تاریخی جهان قطب گردشگری رهنان به شمار می‌رود، گفت: این مهم می تواند به عنوان یک دستاورد تاریخی و میراثی معرفی شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم در محله‌های رهنان باید فراهم شود که در این راستا ابزار فعالیت را باید فراهم کرد که البته همت والای مردم لازمه اصلی انجام فعالیت‌ها است.

شهردار اصفهان با اشاره به تقدیم لایحه بودجه شهرداری اصفهان به شورای شهر در روز یکشنبه هفته جاری گفت: ظرف سه سال بودجه شهرداری اصفهان را تا ۹۰ درصد افزایش دادیم و لایحه بودجه شش هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری اصفهان را تقدیم شورای شهر کردیم.

وی با بیان اینکه بودجه ۳۷ میلیارد تومانی رهنان در سال جاری را برای سال آینده افزایش چشمگیری خواهیم داد، تصریح کرد: ۱۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۹ به عنوان منطقه کم برخوردار و ۴۰ میلیارد تومان تحت عنوان محرک توسعه ظهرآبادی و خیابان ۴۵ متری پرتمان در نظر گرفته شده و بودجه منطقه ۱۱ را تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می دهیم تا زیرساخت های منطقه را آباد کنیم.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد است با مصوبات شورای شهر اقدامات خوبی انجام دهد، گفت: اگر شهرداری اصفهان سال گذشته در زمینه تحقق بودجه در جایگاه نخست کشور قرار گرفت، بودجه سال گذشته آن ۳۷ درصد اضافه و امسال نیز آن را ۲۵ درصد افزایش داده و ظرف سه سال ۹۰ درصد افزایش بودجه داشته است، در واقع بودجه شهرداری اصفهان در ۱۰۰ سال به دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده، اما در سه سال اخیر با همراهی شورای اسلامی شهر این میزان به شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فعالیت در این شرایط سخت اقتصادی بسیار دشوار است، اظهار امیدواری کرد: در این منطقه به زودی سفرخانه سنتی، طبیب خانه، غریب‌خانه، سفره‌خانه سنتی، محلی برای اسکان موقت گردشگران در رهنان راه اندازی شود.

رهنان باید به یک مرکز گردشگری تبدیل شود

وی با بیان اینکه امروزه بستنی رهنان نه تنها در ایران بلکه خارج از کشور نام آشنا است، تاکید کرد: باید باغ بستنی، باغ گیاهان دارویی، هتل و رستوران، کارگاه های صنایع دستی در رهنان ایجاد و مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه رهنان با وجود سابقه تاریخی باید به یک مرکز گردشگری تبدیل شود، تأکید کرد: معتمدان یقین داشته باشند که مجموعه حاضر در این جلسه آمده‌اند تا حرف‌های آنها را بشنوند و راهکار لازم برای رفع مشکلات را پیدا کنند، دردهای شما را از زبان شما بشنوند تا شاهد رونق شهر و زندگی بهتر برای مردم، داشتن آب شرب سالم اتفاق افتد.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: در کمیسیون ماده پنج پروژه شهاب و موارد دیگر تصویب و به نتیجه برسد و بافت فرسوده لینجیر نیز به بافت آبادی تبدیل و احیاء شود و شاهد باشیم که هیچ رهنانی الحاق رهنان به اصفهان را موجب ضرر نداند و هر روز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر رهنان باشیم.

کد خبر 406525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.