اقدامات احساسی در مقابل AFC

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

تصویب چهار ماده از طرح ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مجلس

سیده فاطمه ذوالقدر  در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  چهار ماده آن به تصویب رسید. وی افزود: طی این بررسی‌ها مواد ۴، ۶، ۷ و ۸ این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید. ماده چهار این طرح تشخیص جرم در فضای مجازی و ارجاع آن به محاکم ذی‌صلاح، ماده ۶ گزارش وضعیت فعالیت پیام رسان‌ها به شورای عالی فضای مجازی، ماده هفت موضوع حمایت از کسب و کارهای این حوزه و ماده هشت حمایت از محتوای بومی فضای مجازی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی را مورد نظر قرار می‌دهد.

دهقانی: مشکلات اقتصادی را با اتحاد و انسجام حل کنیم

کمال دهقانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان اشاره کردند که ما به شهید قاسم سلیمانی تنها به عنوان یک قهرمان در مبارزه با تروریست نگاه نمی‌کنیم او را باید به عنوان نماد و مکتب مقاومت در برابر ظلم و افراط مذهبی و تروریست دانست که نماد آن هم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است در این بین برخی کشورهای مرتجع عربی سرمایه‌گذاری‌هایی کردند که هدف‌شان ترویج پرورش تروریست داعش بود. آنها کسانی هستند که برای حفظ منافع‌شان حتی آبرو و حیثیت‌شان را کنار گذاشته و هر اقدامی انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: این افراد کت‌ و شلوارپوش‌ها و یا به تعبیر رهبری جنتلمن‌های پشت میز مذاکره هستند که دم از مذاکره می‌زنند اما رویکردشان چیز دیگری است. در این بین لازم است مکتب و دیدگاه افرادی همچون قاسم سلیمانی را ترویج داد. این موضوع هم در بیانات رهبری اشاره شد و برای آنها تعبیر سربازان بدون مرز را به کار بردند. 

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم وجود اتحاد و انسجام در داخل کشور اظهار کرد: ما باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری قوی باشیم یعنی سخت کار کرده و از تنبلی دوری کنیم.  کما این‌که در هر حوزه‌ای سرمایه‌ گذاری این چنینی صورت گرفت توانسته‌ایم به برکات زیادی برسیم. اکنون لازم است در حوزه اقتصادی قوی شویم آن هم با کار سخت و فعالیت جهادی و اتحاد و انسجام شدنی است. 

به گفته دهقانی اگر اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد و بخواهیم بی‌جهت بر طبل تفرقه بکوبیم دستاوردی به دنبال نخواهد داشت باید راهبردها مبتنی بر عقلانیت بوده تا به نتیجه‌ای برسیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که باید با اتحاد و انسجام مشکلات اقتصادی را رفع کرد، گفت: در عرصه خارجی هم باید فعالیت‌های دیپلماسی‌مان ادامه پیدا کند چون بسیاری از اقدامات و راهبردهای ما را می‌توان با دیپلماسی آمیخته با سه اصل عزت، حکمت و مصلحت پیش برد و به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد.

نباید در مقابل اقدام AFC احساساتی تصمیم گرفت

جلال میزرایی  با اشاره به اقدام AFC و ایجاد محدودیت برای ایران بیان کرد: از نظر بنده قدرت گفت‌وگو و لابی گری ما با مراجع بین المللی بسیار ضعیف است. در چند هفته گذشته برخی از کشورها با توجه به منافع خود مسائل پیش آمده را بزرگ نمایی کرده و به AFC منتقل کردند و در آن جا تصمیماتی اتخاذ شد که به ضرر ایران است. 

وی در ادامه اظهار کرد: آنها قصد دارند تا مسئله را حیثیتی کرده تا ما نیز از بازی‌ها انصراف دهیم. از نظر بنده نباید در این زمینه احساساتی عمل کنیم. باید با افرادی که دست بر روی دست گذاشتند تا AFC به این تصمیم گیری برسد برخورد شود. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وظیفه دفاع از منافع کشور را برعهده دارند و اتفاق روی داده یک نمره منفی در عملکرد آنان است. بیانیه این نهادها اکنون فایده‌ای ندارد و عدم حضور ایران در این بازی‌ها محرومیت باشگاه‌ها را به دنبال دارد. 

میرزایی در ادامه تاکید کرد: ورزش با رقابت زنده است و زمانی که رقابت را از آن بگیریم چیزی باقی نمی‌ماند. مسوولانی که دست بر روی دست گذاشتند تا چنین اتفاقی روی دهد باید توبیخ شوند. قطعا هر کشور و باشگاهی به دنبال منافع خود است. و ایران نیز باید بتواند از حقوق خود در مراجع بین المللی از طریق گفت و گو دفاع کند با افرادی که کوتاهی کردند باید برخورد شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا با ادعای ناامنی در ایران بر اثر شرایط فعلی اعلام کرده که بازی هایی که ایران میزبان است باید در کشوری ثالث برگزار شود. 

مجید انصاری یا کواکبیان، سرلیست اصلاح‌طلبان می‌شوند/ لیست تهران کمتر از ۳۰ نفر است؟

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، درباره احتمال سرلیستی ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات گفت: نام برخی از افراد از جمله مجید انصاری و کواکبیان برای سرلیستی جبهه اصلاح طلبان مطرح است. او ادامه داد: البته این احتمال وجود دارد که در فرایند مجدد بررسی تایید صلاحیت‌ها برخی دیگر از دوستان هم تایید شوند، اما به طور کلی در مجموعه اصلاح طلبان تاکنون هیچ بحثی درباره سرلیست نشده و هنوز به طور قطعی مشخص نیست که وضعیت سرلیستی به چه صورت خواهد بود. 

شریف درباره احتمال ارائه لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفت: همانطور که پیش از این هم اعلام شد راهبرد اصلی اصلاح طلبان این است که صرفا در حوزه هایی اقدام به ارائه لیست کنند که چهره های شاخص اصلاح طلبان حضور داشته باشند و در تهران با این وضعیت پیش بینی می‌شود که تنظیم لیست کامل سی نفره بسیار سخت باشد و احتمالا اصلاحات لیستی کمتر از سی نفر را ارائه خواهند کرد. 

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران افزود: به بیانی دیگر مانند دوره قبل، بحث ائتلاف قبل از انتخابات مطرح نخواهد شد که از اعتدال گرایان و برخی اصولگرایان معتدل هم در لیست اصلاحات گنجانده شود و صرفا کاندیدای اصلاح طلب در لیست قرار خواهند گرفت. تهران یکسری از اصلاح طلبان تایید شدند؛ اما هنوز به طور قطعی بحثی در این باره صورت نگرفته و در جلسه امروز شورای عالی در این باره بحث خواهد شد. 

فعال اصلاح طلب درباره لیست اصلاح طلبان در شهرستان‌ها نیز بیان کرد: در شهرستان‌ها و کلان شهرها هم ساختار شورای عالی سیاست گذاری تشکیل شده که تحت عنون شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ها تصمیم گیری کرده و چون شناخت بیشتری از نامزدهای اصلاح طلب در شهرستان دارد نام آنها را به شورای عالی سیاست گذرای در تهران اعلام می‌کند، اما چون با  رد صلاحیت های گسترده مواجهیم  کار معرفی کاندیدای اصلاح طلب مشکل شده است. 

او ادامه داد: اما در همه جریان های سیاسی تصمیمات به صورت اقتضایی اتخاذ می‌شود یعنی اقتضای زمان است که تعیین می‌کند چه راهبردی در پیش گرفته شود اما کلیت این است که ما در انتخابات  شرکت خواهیم کرد اما ممکن است در برخی شهراستان ها کاندید نداشته باشیم. 

شریف درباره موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز شورای عال  سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: به طور کلی جلسات با محوریت  راهبردهای کلی اصلاح طلبان تشکیل می‌شود ولی  در نهایت باید دید آخرین خبرهایی که درباره تایید صلاحیت ها صورت می‌گیرد چیست تا به  یک جمع بندی کلی در کل کشور برسیم و یک آمار دقیق در این باره ارائه شود. 

فعال اصلاح طلب گفت: باید دید که چه  تعداد از نامزدهای ما تایید صلاحیت شدند تا بتوان درباره آنها تصمیم گیری کرد، زیرا حوزه های انتخاباتی در سراسر کشور متعدد هستند و باید برای هرکدام  از اینها از طریق استان ها امار آرسال می شد تا بتوان در این باره تصمیم گیری کرد. معتقدم که آمار ارائه شده و امروز می‌توان یک تصویر روشن و شفافی از تعداد تایید صلاحیت شده ها و تعدادی از افرادی که رد صلاحیت شده اند ارائه داد.

انتقاد حاجی‌دلیگانی از نحوه برخورد با مردم برای پرداخت یارانه‌های معیشتی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت رفاه برای دادن یارانه‌های معیشتی به حساب‌ها سرک می‌کشد که این درست نیست. این وضعیت اقتصاد کشور را دچار کندی می‌کند. این چه روش برخورد با مردم است که آنها را تهدید می‌کنید که اگر موضوع پرداخت نشدن یارانه معیشتی را پیگیری کنند و آنها به این نتیجه رسیده که یارانه معیشتی نباید به این خانوارها تعلق بگیرد بعد از آن یارانه نقدی‌شان را قطع می‌کنیم. این چه طرز گفتار و رفتار با مردمی است که همگی در چند روز گذشته چه‌طور به صحنه آمدند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که این نوع رفتار درست نیست، اضافه کرد: اهانت، افترا و توهین به مردم درست نیست، چرا به کسی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد می‌گویید که هفت میلیون تومان دریافتی حقوق‌اش است و به همین دلیل یارانه به او تعلق نمی‌گیرد. این دروغ‌ها را از کجا می‌آورید.

کد خبر 406509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.