ایجاد اندیشکده‌ تعامل در اتاق بازرگانی اصفهان

اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان به منظور تعامل بیش‌تر صنعت و دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در این جلسه بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی کشور را قطب نمای حرکت اجتماعی و موثر بر رفتارهای فردی و اجتماعی دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، تنها راه غلبه بر شرایط موجود را قدرت اقتصادی بیان کرد و گفت: لازمه قدرت اقتصادی، قدرت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی ایجاد ارتباطی منسجم بین بخش مولد کشور و بدنه فرهنگی و اجتماعی به واسطه بخش علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اهمیت آینده پژوهی افزود: آینده پژوهی مناسب و رشد متوازن تمامی ارکان جامعه با یکدیگر در ایجاد اقتصادی مولد و قوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان فقر دانشی و عملیاتی در واحدهای صنعتی استان را موجب قوام نداشتن سازمان‌ها دانست و گفت: امروز اصفهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایجاد سازوکاری موثر بین سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است؛ زیرا بدون توجه به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی، رشد سرمایه اقتصادی محقق نخواهد شد.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه همکاری‌های مشترک این دانشگاه و اتاق بازرگانی اصفهان گفت: همکاری‌های گذشته به‌صورت پراکنده، بین‌فردی و یا بر حسب نیاز موردی بوده؛ اما امروز قصد داریم همکاری‌های طرفین به‌صورت زیرساختی، نهادی و آینده نگرانه باشد.

وی ایجاد اندیشکده دانشگاه و اتاق بازرگانی را مقدمه‌ای بر فعالیت‌های اساسی و ترسیم روشنی از افق آینده دانست و با تاکید بر اینکه لازم است اندیشکده سمت و سویی آینده پژوهانه داشته باشد، تصریح کرد: اندیشکده مذکور می‌تواند در مواقع خاص مانند تحریم‌ها علاوه بر نشان دادن تهدیدها، فرصت‌های پیش رو را نیز مشخص کند.

وی مد نظر قرار دادن بازار آینده دنیا را پیش زمینه موفقیت در بازار جهانی دانست و افزود: تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی به منزله کمک به آینده کشور و دنیاست.

به گزارش ایمنا، هدف اصلی از این تفاهم‌نامه، ارتقای سطح تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت تبیین آینده‌پژوهی اقتصاد استان و شناسایی و عارضه‌یابی مشکلات موجود فعالان اقتصادی و همچنین، ارتقای سطح توانمندی‌های به‌روز اساتید دانشگاه در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان و کمک به ایجاد سازوکار لازم برای ارائه پیشنهادها و راه‌حل‌های ممکن در راستای رفع مشکلات و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار است.

کد خبر 406481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.