صدور مجوز واحد تجاری برای خیابان‌های حاشیه زاینده رود ممنوع شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای شهر اصفهان گفت: جلوگیری از صدور مجوز در خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود باید مورد توجه باشد و تعداد واحدهای تجاری ایجاد شده در خیابان‌های شمال و جنوب رودخانه زاینده رود طی یک دهه اخیر اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در بخش تذکرات با بیان اینکه شهرتاریخی و باستانی اصفهان جز معدود شهرهای کشور است که هنوز میزانی از تدبیر، تدبر و زیبایی‌های گذشته آن در کالبد فعلی شهر هم دیده می‌شود، اظهار کرد: در  این شهر برخی از ارزش‌های مورد توجه هنرمندان و شهرسازان رعایت شده، اما در سال‌های اخیر شاهد انجام برخی اقدامات مغایر با هویت تاریخی اصفهان هستیم که می‌تواند تهدیدی برای کلیت این شهر باشد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای تجاری شهر اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: همچنین تعداد واحدهای تجاری اصفهان از میانگین شهرهای سایر کشورهای دنیا نیز بالاتر است لذا در دوره‌های گذشته شورای شهر به خصوص در دوره چهارم و سوم ایجاد واحدهای تجاری در برخی از خیابان‌های اصفهان ممنوع شد.

رئیس کمیسیون نظارت و پایش شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نه تنها این محدودیت در خیابان‌های جدید رعایت نشد بلکه در خیابان‌هایی که فاقد واحد تجاری بودند نیز  تعداد زیادی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه احداث واحد تجاری در خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود ممنوع بود و این در حالی است که شاهد انبوه این واحدها در شمال و جنوب رودخانه زاینده رود هستیم، افزود: از انتهای مشتاق دوم تا بعد از پل وحید همه اینها وضعیت نامناسبی را در حاشیه رودخانه ایجاد کرده است.

معین گفت: جلوگیری از صدور مجوز در خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود باید مورد توجه باشد و تعداد واحدهای تجاری ایجاد شده در خیابان‌های شمال و جنوب رودخانه زاینده رود طی یک دهه اخیر اعلام شود؛ همچنین مشخص شود که آیا این واحدها پروانه دارند یا خیر و اگر ندارند شهرداری‌های مناطق چه برخوردی با این واحدهای متخلف داشته اند.

کد خبر 406471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.