عوارض ۱.۵ درصدی چگونه از تاکسی‌های اینترنتی وصول می‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری جزئیات دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند و همچنین اخذ عوارض ۱.۵ درصدی از هزینه هر سفر آن‌ها به نفع شهرداری را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با اشاره به دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند، اظهار کرد: طبق این دستورالعمل مقرر شد که شرکت‌ها به منظور استفاده از زیرساخت‌های شهری در قالب بهای خدمات ۱.۵ درصد از هزینه هر سفر را به شهرداری شهر مربوطه پرداخت کنند که در واقع قانونی است.

وی افزود: اگر در شهری شورای شهر و شهرداری بنا دارند که این مبلغ را نگیرند، قاعدتا باید آن را در شورای شهر مصوب و فرایند لازم را طی کنند؛ طبق دستورالعمل به منظور بهای خدمات و استفاده از زیرساخت‌های شهری، شرکت‌ها موظف شدند که عوارض ۱.۵ درصدی را پرداخت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در خصوص اینکه آیا مسافران باید این مبلغ را بپردازند؟ گفت: این موضوع در اختیار خود شرکت‌ها است؛ آنها می‌توانند از محل شارژی که دریافت می‌کنند، اضافه دریافت از مسافر و یا هر دو روش استفاده کنند. چگونگی پرداخت این عوارض توسط خود شرکت‌ها برنامه‌ریزی و به شهرداری شهر مربوطه پرداخت می‌شود.

ضامنی با بیان اینکه باید ۱.۵ درصد از بهای کل هر سفر، بابت عوارض پرداخت شود، درخصوص چگونگی طرح شکایات مردمی بابت افزایش هزینه سفرها گفت: مردم می‌توانند از طریق اصناف، شهردری و تعزیرات شکایات احتمالی خود را مطرح کنند. 

منبع: ایسنا

کد خبر 406446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.