۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
حقیقتی تلخ در دهلیز

دهلیز را در لغت محلی که بین حیاط و در خروجی خانه باشد معنا کرده اند، جایی مسقف که غالبا تاریک و کم‌نور است و نیاز به روشنایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوربین سعید عبداللهی اما به سراغ دهلیز جامعه رفته نقطه ای سیاه و تاریک در جامعه که شاید در حال روشن شدن باشد. این هنرمند نمایشگاه دهلیز اظهار می‌کند: موضوع نمایشگاه مستند اجتماعی است و برگرفته از زندگی انسان‌های بی خانمان و کارتن خوابی است که در حال حاضر در گرمخانه‌های اصفهان زندگی می‌کنند.

این عکاس با اشاره به اینکه پروژه عکاسی برای این نمایشگاه حدود چهارماه طول کشیده است، ادامه می‌دهد: نمایشگاه تم سیاهی دارد اما واقعیت را به تصویر می کشد و سبک بیشتر آثارم به همین صورت است و تلاش می‌کنم حقایق تلخ جامعه که به چشم دیگران دیده نمی‌شود را نشان دهم.

وی با بیان اینکه آدم‌های درون گرمخانه به نوعی تا آخر سیاهی را رفته و آن را تجربه کرده‌اند، می‌گوید: در این گرمخانه من بُعد فراموشی را بسیار زیاد احساس کردم چرا که در آنجا انسان‌های فراموش شده‌ای بودند که خودشان هم بسیاری از مطالب را فراموش کرده‌اند و از بُعد دیگر در این گرمخانه بسیاری دوباره به زندگی بازگشته‌اند. در هر صورت زندگی به آدم‌های این گرمخانه روی خوشی نشان نداده است اما همچنان جریان دارد.

عبداللهی با بیان اینکه عواید فروش آثار به گرمخانه تعلق می‌گیرد، خاطرنشان می‌کند: این گرمخانه یک سازمان مردم نهاد است که با پشتیبانی مردمی آن‌ها اداره می‌شود و ممکن است آسیب‌های اجتماعی کارتن خوابی تک تک افراد جامعه را درگیر کند. اینکه گرمخانه شناسانده شود و معتادها، کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها به این مکان‌ها بروند بسیار وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد و هدف از دادن عواید فروش به گرمخانه معرفی این مکان در سطح جامعه است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه عکس دهلیز مجموعه ای از آثار سعید عبداللهی است که تا ۴ بهمن‌ماه در گالری اکنون واقع در خیابان خاقانی میزبان علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر 406443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.