هر منطقه اصفهان باید حداقل یک دفتر تسهیل‌گری داشته باشد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در شهر اصفهان، گفت: هر منطقه از شهرداری باید حداقل یک دفتر تسهیل‌گری داشته باشد.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در راستای بازآفرینی بافت ناکارآمد شهر اصفهان و همکاری و تعامل تمام بازیگران این امر، راه‌اندازی نهاد توسعه محلی و دفاتر تسهیل‌گری به عنوان یکی از ابزارهای تسهیل و تسریع در مبحث بازآفرینی شهری در دستورکار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در شهر اصفهان، تصریح کرد: هر منطقه از شهرداری اصفهان باید حداقل یک دفتر تسهیل‌گری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: این دفاتر به عنوان حلقه واسط فی مابین شهروندان ساکن در بافت و مجموعه مدیریت شهری است که باید مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم را برای برقراری ارتباط موثر و مستمر دارا باشند.  

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری باید نسبت به شناخت جامع محله، تعریف انواع پروژه‌های بازآفرینی، ارتقاء توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی ساکنان که منجر به ارتقاء کیفیت محیط زندگی ساکنین بافت می‌شود، فعالیت کند، گفت: باید افراد شاغل در این دفاتر با ادبیات این موضوع، شیوه‌ها و روش‌های ارتباط با شهروندان، ضرورت تعریف و اجرای پروژه‌های نیازمند در بافت‌ها آشنا شوند، از این رو معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با همکاری آکادمی شهرسازی ایران در نظر دارد نسبت به تربیت نیروی متخصص در حوزه بازآفرینی اقدام کند. 

تربیت نیروی متخصص در حوزه بازآفرینی شهری

فیض افزود: در این راستا از تمام دانش‌آموختگان و دانشجویان سال آخر علاقه‌مند در رشته‌های مهندسی شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شهری، مهندسی معماری، علوم اجتماعی، اقتصاد شهری و حقوق ثبتی دعوت به عمل می‌آید در دوره آموزشی"طرح آموزش نیروی متخصص دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های ناکارآمد شهر اصفهان" شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در هشت سرفصل به متقاضیان آموزش داده می‌شود و همچنین افراد با تجربه و فعالیت دفاتر فعال شهر اصفهان نیز از نزدیک آشنا می‌شوند، اظهار کرد: هشت سرفصل مورد نظر شامل آشنایی با مفاهیم مشارکت، بازآفرینی شهری، بافت‌های ناکارآمد شهری، آشنایی با مباحث بستر سازی و نهادسازی، آشنایی با مباحث توانمندسازی اقتصادی ساکنان، آشنایی با مباحث کالبدی، آشنایی با مباحث زمینه سازی و تسهیل حضور نقش آفرینان، آشنایی با مباحث تولید ثروت، آشنایی با مسائل ثبتی و حقوقی در بافت‌های ناکارآمد و آشنایی با تجارب دفاتر تسهیل‌گری و خدمات نوسازی در کلانشهرها است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به تقویم برگزاری دوره آموزشی "طرح آموزش نیروی متخصص دفاتر تسهیل‌گری در بافت‌های ناکارآمد شهر اصفهان"، تصریح کرد: آخرین فرصت تکمیل و ارسال فرم مشخصات فردی، آموزشی و اجرایی ۳۰ دی ماه، اعلام اسامی افراد واجد شرایط شرکت در دوره، سوم بهمن ماه، آغاز نام نویسی در دوره آموزشی پنجم بهمن ماه، پایان نام نویسی در دوره آموزشی روز هشتم بهمن ماه و آغاز دوره ۱۷ بهمن ماه سال‌جاری است.

وی با اشاره به فرآیند شرکت در دوره آموزشی، گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط به مشخصات فردی، آموزشی و اجرایی خود به صورت آنلاین اقدام خواهند کرد و اسامی نفرات واجد شرایط جهت شرکت در دوره مطابق تقویم آموزشی اعلام خواهد شد؛ در ادامه افراد واجد شرایط نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه شرکت در دوره اقدام و ثبت نام خود در دوره آموزشی را قطعی خواهند کرد.

فیض تصریح کرد: پس از برگزاری دوره، متقاضیان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و براساس امتیاز کسب شده، نفرات برتر می‌توانند با تشکیل تیم تخصصی در فراخوان انتخاب مشاور دفاتر تسهیلگری، شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نشانی دبیرخانه طرح جهت کسب اطلاعات بیشتر خیابان ابن سینا-کوچه شماره ۱۸- معاونت برنامه ریزی و پژوهشی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و شماره تماس: ۹۴-۰۳۱۳۴۴۸۴۸۹۲  داخلی ۱۳۲ و ۱۳۳ است.

کد خبر 406420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.