داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار از واردات تا پایان سال ۱۴۰۰

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ می خواهیم ۱۰ میلیارد دلار از واردات را داخلی سازی کنیم، گفت: تاکنون مجموعه قراردادها و تفاهم نامه های میزهای ساخت داخل، کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورو به همراه داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، مهدی صادقی نیارکی در گردهمایی روسای سازمان های صمت استان‌ها، اظهار کرد: مهمترین محور برنامه‌های امسال وزارتخانه رونق تولید است که مهمترین برنامه ذیل آن نهضت ساخت داخل است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹ میز ساخت داخل در صنایع خودرو، موتور سیکلت، پتروشیمی، مخابرات، مس و همچنین فولاد برگزار شده است و تا پایان سال هفت میز دیگر ساخت داخل را برگزار می کنیم که شامل لوازم خانگی، تجهیزات پتروشیمی، تاسیسات ریلی و همچنین صنعت فولاد می‌شود.

صادقی نیارکی با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ می خواهیم ۱۰ میلیارد دلار از واردات را داخلی سازی کنیم، گفت: دستیابی به استقلال و خودکفایی و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به فناوری را در این راستا دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون نمایشگاه توانمندی های ساخت داخل و ارایه نیازمندیها در شش استان کشور برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته راهبری میزهای ساخت داخل را تشکیل دادیم که به صورت هفتگی جلسات برگزار می شود.

صادقی نیارکی افزود: از تیرماه امسال تاکنون سه میز ساخت داخل در صنعت خودرو و موتور سیکلت با کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورو، دو میز صنعت مخابرات با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورو، دو میز صنعت پتروشیمی با کاهش ارزبری ۹۲ میلیون یورو برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین میز ساخت داخل مس با کاهش ارزبری ۰.۷ میلیون یورو، میز ساخت داخل فولاد با کاهش ارزبری ۴۳۰میلیون یورو برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: تاکنون میزهای ساخت داخل، کاهش ارزبری ۱.۲ میلیارد یورو به همراه داشته است.

کد خبر 406414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.