بودجه ۹۹ شهرداری اصفهان حدود ۶ هزار میلیارد تومان است

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان پنج هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان به شورای شهر اظهار کرد: شهرداری اصفهان از نخستین شهرداری‌های کشور است که بودجه را پیش از موعد مقرر تقدیم شورای شهر کرده است.

وی ادامه داد: از کارکنان بخش برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری که با برنامه‌ریزی و استفاده از فناوری‌های نوین و شاخص‌های بودجه ریزی نوین و بر اساس ابلاغ وزارت کشور این بودجه را تدوین کردند، قدردانی می‌کنم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان در شرایط خاص تدوین و سعی داشتیم این بودجه که با افزایش خوبی تدوین شده بود، محقق شود، ادامه داد: بر این اساس در شش ماهه اول امسال ۵۰ درصد بودجه را تحقق بخشیدیم و در نیمه دوم نیز تاکنون ۱۷ درصد بودجه محقق شده است.

تحقق ۶۷ درصد بودجه ۹۸

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۶۷ درصد بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان محقق شده است، تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق تاکنون ۷۵ درصد بودجه خود را محقق کرده و پنج درصد از برنامه‌ریزی عقب هستند.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری مرکزی نیز تاکنون ۵۸ درصد بودجه تدوین شده را محقق ساخته است، گفت: باید توجه داشت که در سال گذشته در زمان افزایش بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مازاد بر برابر را بر عهده شهرداری مرکزی گذاشتیم، که هنوز این بودجه محقق نشده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بودجه دولت هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها پیش بینی شده بود که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به چهار شهر مشهد، شیراز، قم و تهران برای امور حرم‌های مطهر تخصیص یافت، ادامه داد: مابقی این بودجه بین دیگر کلانشهرها توزیع شد که شهرداری اصفهان توانست از این میزان ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کند و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر باید دریافت شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه البته در بودجه سال ۹۹ دولت این هشت هزار میلیارد تومان به پنج هزار میلیارد تومان کاهش یافته و هنوز چهار شهر برای دریافت این اوراق باقی است، افزود: در جلسه اخیر کلانشهرها در یزد خواستار بازگشت این اوراق به هشت هزار میلیارد تومان شدیم و در این زمینه نیازمند همکاری و توجه نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

دنبال دریافت اوراق مشارکت برای طرح توسعه حرم زینبیه هستیم

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دنبال دریافت اوراق مشارکت برای طرح توسعه حرم زینبیه است، اظهار امیدواری کرد این امر هر چه زودتر محقق شود چرا که اقدامات زیادی صورت گرفته و مکاتباتی نیز انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال و پس از اتفاقات آبان ماه، شهرداری اصفهان شاهد چالش‌های زیادی شد، افزود: سرعت عمل شهرداری در این زمینه کم شد و شرایط اقتصادی و رکود نیز در این زمینه آزار دهنده بود.

وی با بیان اینکه همت والای مدیران شهرداری و حمایت شورای شهر بیانگر تحقق ۹۰ درصدی بودجه خواهد بود، ادامه داد: در این زمینه پیگیری‌های جدی در دستور کار است و امیدواریم که این هدف محقق شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان با تغییر و اصلاح ساختار بودجه ریزی شروع کردیم، اضافه کرد: این امر بر اساس ابلاغ وزارت کشور انجام شد و حرکت به سمت استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

وی با بیان اینکه دنبال حرکت صحیح برای تحقق بودجه‌ها هستیم، ادامه داد: در سال جاری بودجه سازمان‌ها و شهرداری‌های اصفهان یکپارچه شد و تنها یک بودجه به شورا ارائه شده و امیدواریم در همین قالب نیز تصویب شود.

نوروزی با بیان اینکه در راستای منطقی سازی و ارتباط دقیق بین برنامه‌ریزی و بودجه هستیم، افزود: برای مناطق محروم از واژه مناطق کمتر برخوردار استفاده کردیم و این مناطق را در بودجه در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی بر ایجاد زیرساخت‌ها در این مناطق داریم تا سیاست عدالت فضایی در شهر ایجاد شود.

عدالت فضایی در دستور کار بودجه ۹۹ است

وی با بیان اینکه همگرایی سرانه‌های عمرانی مناطق ۱۵ گانه را به منظور عدالت فضایی افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: تمرکز بر روی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است، پاسداری از سرمایه‌های اصفهان را در دستور کار داریم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

نوروزی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌ها و همه اقدامات از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده می‌کنیم، گفت: پروژه‌های محرک توسعه را در بودجه سال ۹۹ در دستور کار قرار داده‌ایم تا شاهد مشارکت همگانی در امر توسعه شهری باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه شهرداری دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۶ دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ سه هزار میلیارد تومان، در سال ۹۸ چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری این بودجه به پنح هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته بودجه ۸۶ درصد افزایش یافته که این تحول بزرگی در تدوین بودجه و جذب سرمایه برای شهر بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امیدوایم در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش صد درصدی بودجه با توجه به بازه زمانی پنج ساله باشیم، ادامه داد: بودجه سال ۹۹ در قالب چند عنوان پروژه‌های شاخص عمرانی یا همان پروژه‌های فراشهری به میزان ۴۰ درصد بودجه، پروژه فرامنطقه‌ای ۹ درصد، پروژه منطقه‌ای پنج درصد، بودجه جاری ۲۹ درصد و اعتبارات مستمر شهرداری نیز ۱۲ درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان ۲۹ درصد جاری و ۷۱ درصد عمرانی دیده شده است، افزود: همچنین باید توجه داشت که درآمدها و منابع سازمان‌های شهرداری در این بخش دیده شده است، در مجموع درآمدهای عملیاتی این بخش‌ها و کمک‌های دولتی و منابع تعهداتی در مجموع ۷۹۲ میلیارد تومان بوده است.

نوروزی تصریح کرد: می‌توان گفت در مجموع بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان با احتساب پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و ۷۹۲ میلیارد تومان حدود شش هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

اصفهان شهر پایلوت حمل و نقل کشور معرفی می‌شود

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه حمل و نقل از طرف دولت به عنوان پایلوت شناحته می‌شود و در حال تنظیم تفاهم نامه هستیم که در صورت امضا، جزئیات آن را در اختیار اصحاب رسانه قرار می دهیم.

شهردار اصفهان همچنین با بیان اینکه به دنبال کاهش هزینه‌ خدمات برای مردم هستیم، ادامه داد: این که گفتیم باید رفتار منطقی برای تدوین بودجه داشته باشیم، این است که برای رفع نیازهای اولیه باید امکاناتی را داشته باشیم که بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

کد خبر 406399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 0
    سعی کنید توسعه خط دوم مترو رو در دستور کارتون بذارید تا مشکل الودگی هوا و حمل و نقل برطرف بشه.