تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در شهرداری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهرداری اصفهان گفت: دستورالعمل برنامه‌های روز ملی هوای پاک با محوریت اقدامات معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان فرهنگی اجتماعی و مدیریت ناژوان به اجرا گذاشته خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع آلودگی هوا یکی از معضلات عمده کره زمین و اکثر کلانشهرهای صنعتی است و رهبران، مدیران و کارشناسان در این شهرها دائماً در حال ارائه راهکارهای متناسب برای مقابله با این بحران جهانی هستند.

وی افزود: کنترل نکردن آلودگی هوا باعث گرم‌تر شدن زمین، بروز پدیده‌های اقلیمی غیر قابل کنترل و انواع بیماری‌ها و نهایتاً کاهش کیفیت زندگی در بخش‌های مختلف از جمله شهرهای بزرگ در هند و چین در شرق و برخی کلانشهرهای صنعتی در ایران شده است و شهر اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نیست.  

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: به طور کلی در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زمینه‌های زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می‌شود که از جمله آنها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک و روز هوای پاک است.

وی ادامه داد: در ایران نیز بحران آلودگی هوا در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اراک، شیراز و اهواز، از سال ۱۳۷۴ مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام کنند.

امیری اظهار کرد: برنامه های پیش‌بینی شده شهرداری اصفهان به مناسبت روز ملی هوای پاک با محوریت اقدامات معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان فرهنگی اجتماعی و مدیریت ناژوان به اجرا گذاشته خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی موضوعات مرتبط با هوای پاک با استفاده از ظرفیت شهرداری، اجرای برنامه همایش هم‌رکابی حامیان توسعه دوچرخه‌سواری با حضور مدیران شهر، استان و پرسنل شهرداری در جاده سلامت پارک ناژوان در تاریخ ۲۹ دی‌ماه ۹۸، اجرای ویژه برنامه روز ملی هوای پاک که بصورت نمادین در یکی از مدارس شهر اصفهان برگزار خواهد شد، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ملی هوای پاک است.

وی اجرای برنامه شهروندی به منظور فرهنگ‌سازی روز هوای پاک در محل چهارراه تختی با حضور سفیران شهروندی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده، خواند و گفت: اجرای ویژه برنامه جمع‌آوری پسماند و مواد بازیافتی در پارک جنگلی ناژوان به مناسبت روز ملی هوای پاک، برگزاری «جشن نفسی تازه کنیم» ویژه دانش‌آموزان در محل کانون فرهنگی همدانیان در تاریخ ۲۸ دی‌ماه و دوم بهمن‌ماه، اجرای طرح اهدای گیاه کاکتوس در ازای تحویل پسماند خشک در ۱۵ ایستگاه ثابت بازیافت در تاریخ ۲۹ دی‌ماه به مناسبت روز ملی هوای پاک و پوشش تبلیغاتی محدوده چهارراه تختی تا میدان امام حسین(ع) به مناسبت روز هوای پاک با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری اصفهان  از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام می شود.

امیری تصریح کرد: هدف اصلی این برنامه‌ها گسترش و ارتقای مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به مردم در سطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین آن‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا است.

وی افزود: با تاکید و دستور شهردار اصفهان، شهرداری  در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به بازسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرده و برای خرید اتوبوس ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است  که به زودی این ناوگان نوسازی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در ناوگان تاکسیرانی نیز در دو مرحله یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی خواهند شد.

کد خبر 406375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.