جزیره‌ای جدید برای برآورده‌سازی اهداف اقتصادی چین

چین به زودی میزبان یکی از شگفت‌انگیزترین و بزرگ‌ترین مراکز همایش‌های جهانی در جزیره جدید اقتصادی خود خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر رونق اقتصادی چین از صنایع سنتی به سازمان‌های مبتنی بر اینترنت و تکنولوژی‌محور تغییر گرایش داشته و در این راستا به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. این کشور میزبان یک سوم از دستاوردهای تکنولوژیکی جهانی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار آمریکا است و سازه‌های پیشرفته زیادی در آن احداث شده است. روز به روز بر تعداد شرکت‌های معروف و ساختمان‌های پیشرفته در چین افزوده می‌شود. ایجاد جزیره یونی‌کورن واقع در کلانشهر چنگدو، یکی از جدیدترین پروژه‌های عمرانی این کشور به حساب می‌آید که شروع آن با احداث یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مراکز همایش جهانی بوده است.

چنگدو، مرکز استان سیچوان، یکی از شهرهای بسیار پیشرفته‌ و هوشمند چین و تولید کننده بیش از نیمی از قطعات کامپیوتری و لپ‌تاپ‌های جهان و سخت‌افزارهای گوشی‌های تلفن همراه است. منطقه جدید "تیانفو" در جنوب این شهر با تمرکز بر فن‌آوری اطلاعات نسل جدید، تولیدات هوشمند، سرگرمی‌های دیجیتالی و انرژی نو در حال تبدیل شدن به یک شهر پایدار اکولوژیک، یک مرکز قدرتمند تجاری و منطقه‌ای مسکونی برای محققان چینی است. قرار است این منطقه میزبان بسیاری از شرکت‌های جدید باشد که به کارهای تحقیقاتی می‌پردازند و باعث پیشرفت روزافزون آن می‌شوند. مجموعه این شرکت‌ها تحت عنوان "جزیره یونی‌کورن" شناخته می‌شوند.

جزیره یونی‌کورن با ۶۷ هکتار فضا، دارای طراحی بسیار پیشرفته‌ای است که کارآیی آن باعث رشد مداوم اقتصاد دیجیتال چین و ایجاد محل سکونت و محیط‌های کاری برای کارمندان شرکت‌های داخلی و بین‌المللی چینی در آینده خواهد شد. این جزیره ۷۰ هزار محقق، کارمند، ساکن و گردشگر را در خود جای خواهد داد و به گونه‌ای طراحی شده است که برای جامعه خود خدمات رفاهی کامل به ارمغان آورد. طراحی یونی‌کورن از پروژه‌هایی تاثیر پذیرفته که از پیشینه کارکردهای طبیعی منطقه الهام گرفته‌اند. برای مثال سیستم آبیاری "دوجیانگ یان" در نزدیکی شمال غربی چنگدو که حدود دو هزار و ۳۰۰ سال پیش ساخته شده است و در سال ۲۰۰۰ به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شد. در محل قرار گیری این سیستم آبیاری قدیمی از نیروهای طبیعی برای آبرسانی به زمین‌های چنگدو، ایجاد زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز در چین و حفاظت از منطقه در مقابل سیل بهره گرفته شده است.

مهندسی هیدرولیک معاصر نیز در تالاب‌های موجود در منطقه جدید تیانفو به عنوان بخشی از یک پروژه جدید زیست محیطی نوآوری‌هایی کرده است که عملکرد آن به عنوان مکانی برای ذخیره آب، کنترل سیل و محیطی برای گردشگری است. طراحی پارک جزیره یونی‌کورن تلفیقی است از الهام از اصول زیست محیطی، سیستم آبیاری قدیمی دوجیانگ یان، فضاهای سبز شهری، قواعد حفاظت آب و تعاملات مستمر تا محیط‌های مسکونی و کاری پیشرفته‌ای را به وجود آورد.

بعضی از ساختمان‌های این جزیره در اطراف میدان مرکزی و ایستگاه متروی منطقه قرار دارد و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری قابل دسترسی است. ارتفاع  و بافت هر مجموعه ساختمانی بسته به طول عمر آن با مجموعه دیگر متفاوت است و تمام نیازهای منطقه در خصوص عملکرد، برنامه‌ریزی و کارآمدی را برطرف می‌کند تا در نهایت، سازه‌های متنوع آن حس اجتماعی بودن را در میان مردم ساکن آن به وجود آورد. یونی‌کورن از مکانیزم‌های بهره‌وری آب طبیعی و از تکنولوژی‌های شهری در مزرعه‌ها بهره خواهد گرفت تا محصولات غذایی تازه را برای ساکنان، کارکنان و گردشگران فراهم آورد.

معماران شرکت زاها حدید، معمار برجسته عراقی-بریتانیایی در سبک واسازی، احداث یک سالن همایش در این جزیره را شروع کرده‌اند که به زودی مراحل ساختمانی آن به پایان خواهد رسید. این سالن با تکنولوژی بسیار پیشرفته طراحی شده است و بدون شک تا سال‌های آینده یکی از شگفت‌انگیزترین و بزرگ‌ترین مراکز تعاملات اجتماعی جهان خواهد بود. طراحی منحصربه‌فرد این سالن در آینده باعث جذب بسیاری از گردشگران از سراسر جهان خواهد شد که این امر رونق اقتصادی منطقه را همراه خواهد داشت.

کد خبر 406367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.