جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در آستارا

شهردار آستارا گفت : ۲۷ قلاده سگ ولگرد که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند توسط واحد خدمات شهری شهرداری جمع‌آوری شدند و این روند ادامه خواهد داشت.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا در دو ماه گذشته به وسیله طعمه‌گذاری، تور و قفس اقدام به زنده گیری ۲۷ قلاده سگ ولگرد از کوچه و خیابان‌های این شهر کرده است.

وی با بیان اینکه سگ‌ها پس از زنده‌گیری به قفس‌هایی در ورودی محوطه جایگاه دفن زباله منتقل می‌شوند، افزود: با کمک واحد دامپزشکی آستارا سگ‌های بیمار شناسایی، تیمار و واکسینه شده و پس از بهبودی کامل به عنوان سگ نگهبان در دامداری‌ها، محیط‌های کشاورزی و واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهردار آستارا عنوان کرد: واحد خدمات شهری شهرداری آستارا در این مدت سایر احشام سرگردان در محدوده این شهر را نیز شناسایی و جمع‌آوری کرده است.

معیتی تاکید کرد: لازم است شهروندان در نگهداری و حفظ احشام خود دقت لازم را داشته باشند و از ورود آنها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

وی افزود : با توجه به نزدیکی روستاها به شهرها انتظار می‌رود دهیاران نیز نسبت به جمع‌آوری و نگهداری احشام اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه با مدیریت شهری همکاری و تعامل داشته باشند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: دوستان حامی حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 406364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.