پلمب ۱۴۰ واحد صنفی متخلف در شهر اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴۰ مورد اعمال قانون برای پلمب واحدهای صنفی متخلف که توجهی به اخطارهای قانونی نداشتند، انجام شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در مسیر رفع تخلفات شهری، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به نتایج مورد انتظار برسد، بلکه فرهنگ‌سازی و همکاری شهروندان با شهرداری بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: با ۱۸ اتحادیه که واحدهای صنفی زیرمجموعه آنها بیشترین موارد سد معبر را داشتند، جلساتی برگزار کردیم تا با همکاری آنها برای رفع این معضل اقدام کنیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سد معبر میوه‌فروشان بیشترین گلایه شهروندان را به همراه داشته است، تصریح کرد: یک سوم مغازه‌های میوه فروشی دارای پروانه کسب و دو سوم فاقد آن هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: قانون نظام صنفی اعلام کرده هر واحد صنفی باید پروانه اشتغال داشته باشد، این در حالی است که بیشتر میوه‌فروشان شهر مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت نکرده‌اند که باید برخورد قانونی از سوی اتحادیه مربوطه انجام شود.

محمدحسینی تاثیر آموزش را در کاهش تخلفات شهری بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: برای اصناف دوره‌های آموزشی چهره به چهره با کارشناسان برگزار شده است، همچنین آموزش هایی برای شهروندان در زمینه های مختلف در فرهنگسراها برگزار شده و معتقدیم اگر مردم کمک و مشارکت کنند، می‌توانیم شهری خوب و عاری از تخلفات شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اداره یک شهر بر عهده یک سازمان نیست و ادارات مختلف سهیم هستند، به خصوص در ارتباط با برقراری نظم و انضباط شهری قطعا اگر بین‌بخشی کمک نشود، مشکل رفع نخواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعامل بین شهرداری و مدیریت شهری با سازمان‌های دیگر وجود دارد و مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: آرمان شهرداری، داشتن شهری بدون تخلف و زیست‌پذیر است تا مردم بتوانند با آرامش در آن زندگی کنند.

کد خبر 406363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.