احداث بوستان موضوعی الفبا در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: بوستان موضوعی الفبا با هدف آموزش و آشنایی کودکان با حروف الفبا به صورت بازی و سرگرمی و داستانی در این منطقه احداث می‌شود.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی منطقه دو، اظهار کرد: سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی، سرمایه‌های انسانی و اجتماعی است که اعتماد، دلبستگی، علایق و روحیه ملی، آگاهی و نشاط اجتماعی از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود، بنابراین اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه دو نیز باید این سرمایه‌های اجتماعی را افزایش دهد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با پرداختن به شناخت ظرفیت‌های فرهنگی محلات منطقه و ارتباط با معتمدان محل و شناسایی مشکلات و مسایل اجتماعی محلات در ارایه هر چه بهتر خدمات و برنامه‌ها همت گماریم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات شهردار اصفهان بر یکپارچگی اجتماعی، زیست‌پذیری و رقابت پذیر بودن شهر و ایجاد امید و نشاط در دل مردم، این مهم در منطقه دو نیز پیگیری و در برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نگاه ویژه‌ای در حوزه عمرانی به مسایل فرهنگی منطقه دو شهرداری اصفهان شده و در همین راستا با هدف ارایه خدمات گسترده و تخصصی به کودکان و والدین، جامع‌ترین خانه کودک اصفهان بوستان قلمستان احداث می‌شود، افزود: دومین فعالیت شاخص در این حوزه احداث بوستان موضوعی الفبا با هدف آموزش و آشنایی کودکان با حروف الفبا به صورت بازی و سرگرمی و داستانی در سال‌جاری است.

حقانی با تاکید بر اینکه منطقه دو تنها منطقه سه تکه شهرداری اصفهان و از مناطق قدیمی شهر است، گفت: بافت سنتی و قدیمی در بیشتر محله‌های این منطقه که شامل ۹ محله بوده، همچنان حفظ شده است.

۱۷ درصد اراضی قابل صدور پروانه ساخت و ساز

وی ادامه داد: از مجموع دو هزار و ۱۴۵ هکتار مساحت منطقه، ۵۲ درصد آن خارج از محدوده و ۴۸ درصد باقی مانده، محدوده قانونی است که با احتساب بافت فرسوده ۱۰۴ هکتاری و ۳۶۶ هکتار اراضی کشاورزی، تنها ۱۷ درصد از زمین‌های این منطقه قابلیت صدور پروانه برای ساخت و ساز دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: با وجود این مشکلات، به دلیل ارزان بودن قیمت زمین در منطقه نسبت به مناطق مرکزی اصفهان، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در مسکن وجود دارد و بعضی از سرمایه‌گذاران در حال استفاده از این پتانسیل هستند.

وی با بیان اینکه دیدگاه ما به تغییر کاربری اراضی کشاورزی صرفاً نگاه درآمدزایی نیست، بلکه رفع مشکل و تعیین تکلیف قشر زیادی از ساکنین منطقه دو است که دائماً به شهرداری مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: به دنبال رفع مشکل به صورت اساسی هستیم.

حقانی گفت: به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی شهرداری منطقه دو که از دیرباز با آن روبه‌رو بوده امکان احداث و توسعه خیابان‌های جدید که در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده، هنوز میسر نشده است در صورتی که یکی از راه‌های رشد، توسعه و آبادانی منطقه دو که در یکی از مهم‌ترین ورودی‌های شهر اصفهان قرار دارد، احداث معابر جدید است.

وی اظهار کرد: در اکثر مناطق شهرداری احداث خیابان‌های مصوب طرح تفصیلی آنها به پایان رسیده، اما خیابان‌هایی همچون کمکی شهید خرازی، کمکی امام خمینی، ادامه خیابان دکل برق، خیابان ۴۵ متری حوزه غرب، خیابان مهران، طرح اتصال اتوبان شهید ردانی به خیابان شهید رضایی و کندرو خیابان امام خمینی اجرا نشده‌ است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث معابر جدید در منطقه دو که از دیرباز اجرای طرح‌های مذکور از مطالبات مردم بوده، می‌توان شاهد روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر اصفهان (خیابان امام خمینی)، تقسیم بار ترافیکی به داخل منطقه، تعیین تکلیف اراضی مردم که در طرح های مذکور واقع شده، کمک به رونق منطقه و تشویق مردم به ساخت و ساز در محدوده‌های ذکر شده، سرویس‌دهی مناسب برای ایاب و ذهاب ساکنان و پیش‌بینی خط اتوبوس جهت افزایش رضایت عمومی بود.

کد خبر 406362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.