اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه برای استقبال از بهار

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از اقدامات این سازمان برای استقبال از فصل بهار در سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرامرز رحمتی‌زاده با اشاره به برنامه‌های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری در استقبال از فصل بهار، اظهار کرد: سیاست‌های کلی استقبال از بهار و ایام نوروز به زودی به مناطق ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات در دست اجرای این سازمان، افزود: طبق روال هرساله هرس درختان سطح شهر با هدف حل مشکلات شهری و آفت‌زدایی در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به آمادگی فضای سبز شهر در راستای استقبال از نوروز، افزود: تدارک کاشت نزدیک به ۷۰ هزار گلدان و درختچه از گونه‌های مختلف گیاهی برای زیباسازی شهر در فصل بهار و استقبال از نوروز در گلخانه پارک شرقی که متعلق به شهرداری است  دیده شده که از اوایل اسفندماه به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز مرحله اجرایی آن انجام خواهد شد.

رحمتی‌زاده با اشاره به وظیفه نظارتی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری، تصریح کرد: این سازمان در خصوص روشنایی پارک‌ها، وضعیت آب‌نماها، نظافت وسایل بازی و ورزش پارک‌ها، سرویس بهداشتی عمومی و نمازخانه‌ها وظیفه نظارتی دارد که سعی می‌شود با نظارت دقیق بعد از این شاهد مشکلات در این زمینه‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: در حوزه درختکاری در دو زمینه واکاری محل‌هایی که درختانشان از بین رفته و مناطقی که نیاز به درخت دارند اقداماتی انجام می‌گیرد.

رحمتی‌زاده در خصوص زیباسازی خیابان مدرس، افزود: گونه‌های درختی متناسب با محل برای لاین غربی و شرقی میدان آزادی به چهارراه مدرس تهیه شده که کار کاشت آن تا اواخر دی‌ماه به پایان خواهد رسید.

رحمتی‌زاده افزود: توزیع نهال رایگان میوه با اطلاع‌رسانی مناسب در ایام درختکاری از دیگر اقدامات در  دست‌ بررسی در سازمان است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به به فروش بهاره گل در گلخانه شهرداری اضافه کرد: در نظر داریم از ۱۵ اسفندماه با قیمت مناسب اقدام به فروش گل‌های آپارتمانی و زینتی کنیم.

وی افزود: سرانه دقیق فضای سبز در حال حاضر در شهر کرمانشاه در حدود ۸.۲۳ متر برای هر نفر است که با نقشه‌برداری دقیق این مقدار مشخص شده است؛ این در حالی است که سرانه زیست محیطی در شهر کرمانشاه ۱۱.۵ متر اعلام شده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از ۱۶۸ هکتار زمینی که برای پارک جنگلی سراب قنبر درنظر گرفته شد حدود ۴۰ هکتار درختکاری جنگل بلوط شده و بقیه پروژه با حمایت استاندارد و مجموعه مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد.

رحمتی‌زاده در خصوص فعالیت باغ گلهای کرمانشاه، اظهار کرد: در نظر داریم به زودی به کمک سرمایه‌گذاران، باغ گلها را احیا و آماده بازدید شهروندان کنیم.

وی با اشاره به ۲۳۸ پارک فعال در شهر کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۳۸ پارک، ۲۲ نمازخانه و ۵۲۸ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد که در همه زمینه‌ها بر آن‌ها نظارت انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه افزود: تیم کارشناسی مشخصی برای شناسایی محل‌هایی که قابلیت تبدیل به فضای سبز دارند تشکیل شده و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

رحمتی‌زاده با اشاره به پروژه‌های در دست احداث در مناطق هشت‌گانه شهرداری اظهار کرد: در سطح مناطق هشت‌گانه پروژه‌هایی نیمه‌کاره‌ای وجود دارد که تا پایان سال جاری اکثر آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسند که احتمالا با بهره‌برداری این پروژه‌ها سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه به ۸.۶ متر برای هر نفر برسد.

کد خبر 406355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.