شناسایی ۲۳ مرکز عرضه سوخت «ال‌پی‌جی» خودرو در قزوین

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین گفت: طی شناسایی‌های انجام شده، ۲۳ مرکز عرضه و تزریق سوخت LPG برای خودروها شناسایی و تحویل دستگاه‌های اجرایی مربوطه شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی منتظری با اشاره به شناسایی ۲۳ مرکز غیرمجاز عرضه LPG، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری به همراه معاون فرماندار شهرستان قزوین از برخی مراکز عرضه گاز LPG بازدید کردیم و در بازدیدی دیگر نیز به همراه مدیرکل مدیریت بحران تعدادی از مراکز مستقر در اطراف شهر و نزدیک بافت مسکونی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است «جلوگیری از ایجاد و تاسیس تمام اماکن که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرها است، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، دکان‌ها و مراکزی که مواد محترقه می‌سازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به‌طورکلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا می‌کنند یا تولید دود یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران می‌کند، جلوگیری کرده و در تخریب کوره‌های آجر، گچ و آهک‌پزی و خزینه گرمابه‌های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام کند و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها و وسایط نقلیه که کار کردن آن‌ها باعث ایجاد دود می‌شود از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری کند و هرگاه تاسیسات مذکور فوق قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد آن‌ها را تعطیل کند و اگر لازم شود آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد».

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس این بند شهرداری‌ها می‌توانند در کمیسیون‌های خاص با عرضه‌کنندگان غیرمجاز LPG به‌عنوان مشاغل مزاحم برخورد کنند.

منتظری ادامه داد: با توجه به این اینکه عرضه و تزریق LPG برای خودروها ممنوعیت دارد این موضوع می‌تواند در شورای تأمین شهرستان که ریاست آن نیز با فرماندار است بررسی شود.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های عرضه سوخت ضعیف است، چگونه یک فرد یک وانت کپسول را حمل می‌کند، باید از متولیان پرسید که این گاز از کجای این چرخه نشت می‌کند!؟

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین تاکید کرد: اگر عرضه‌کنندگان LPG خودروها را به حال خود رها کنند به دلیل آنکه جزو مشاغل کاذب به شمار می‌روند، تعداد آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

منتظری اضافه کرد: بسیاری از این افراد مجوز پخش گاز LPG دارند، اما متاسفانه به جای اینکه گاز موردنظر را در روستاها پخش کنند در حاشیه شهر مستقر شده و اقدام به تزریق غیرمجاز آن به خودروها می‌کنند.

وی گفت: در دو دهه گذشته که گازکشی شهری انجام نشده بود، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به توزیع گاز LPG می‌کرد، ولی با ورود گاز شهری به منازل، این شرکت عرضه LPG در روستاها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین تصریح کرد: آخرین حادثه مربوط به تزریق LPG در خودروها به روزهای پایانی سال ۹۷ بازمی‌گردد که طی آن یک مغازه در بلوار شهید ابوترابی اقدام به تزریق غیرمجاز گاز می‌کرد دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه کارگر این واحد به علت شدت سوختگی در بیمارستان فوت کرد.

منتظری افزود: بعد از این حادثه سازمان آتش‌نشانی مراکز حاشیه‌ای عرضه گاز LPG را شناسایی و حتی تعدادی از آنان را با کمک دستگاه انتظامی جمع‌آوری کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 406353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.