وقوع ۲ هزار و ۷۰۰ حریق و حادثه در یزد

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد گفت: در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۷۰۰ حریق و حادثه گزارش شده است که عمده ترین ماموریت ها مربوط به آبگرفتگی معابر و ما بقی آتش سوزی ضایعات بوده است.

سید محمد میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عامل انسانی اعم از بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی علت ۸۰ درصد حوادث ۹ ماه اخیر شهر یزد است.

وی با بیان اینکه عامل اصلی حوادث خطای انسانی بوده است، افزود: به علت بالا بودن این آمار، راهکارهای پیشگیری از حریق در مدارس، مساجد و پارک ها آموزش خواهیم داد تا بُعد پیشگیری از حوادث تقویت شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد تاکید کرد: برای دستیابی به راهبرد مهم "شهر ایمن" در یزد گسترش آموزش های عمومی با تغییر محتوای آموزشی متناسب با اقشار و سنین گوناگون و فرهنگسازی یکی از دستورالعمل‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌های آتش نشانی بیشتر بر مبنای اطفای حریق است و در برخی موارد مردم قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی آتش را خاموش کردند که نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش‌ها است.

میرجلیلی با بیان اینکه لازم است برای پیشگیری از وقوع حوادث فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد، گفت: در آپارتمان‌ها ریسک بالایی برای ایجاد آتش سوزی داریم بنابراین باید آموزش دهیم که سیستم اطفای حریق های اینگونه ساختمان ها آماده نگه داشته شوند.

کد خبر 406351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.