تیر بدقولی مسئولان بر پیکره کمانداران اصفهانی

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اصفهان گفت: به رغم پیگیری هایی که انجام دادیم متاسفانه در چند سال اخیر هیچگونه اعتباری از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای سایت کوثر اختصاص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های ورزشی است که شامل سه بخش ریکرو، کامپوند و سنتی است و رشته‌ای مدال‌آور در المپیک به حساب می‌آید. در گذشته وضعیت تیراندازی با کمان اصفهان مناسب بود و استعدادهایی مثل مینو عابدی را به این رشته معرفی کرده بود، اما امروز تنها نماینده ملی پوش اصفهانی آن هم در رشته کامپوند امین پیر علی است. به همین خاطر و برای پیگیری وضعیت رشته تیراندازی باکمان استان اصفهان خبرنگار ایمنا با حمیدرضا ساکت رئیس هیئت تیراندازی باکمان استان اصفهان گفت و گویی را انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

آیا استان اصفهان میزبان برنامه‌های کشوری تیراندازی با کمان بوده است؟

سمینار داوری داوران سراسر کشور با حضور ۹۲ داور از سراسر کشور به میزبانی اصفهان برگزار شد. برگزاری یک دوره آموزش مربی‌گری و داوری در قالب دانش‌افزایی برای مربیانی که درصدد ارتقا خود به رتبه‌های بالاتر بودند که با هماهنگی فدراسیون در اصفهان برگزار شد.

کیفیت میزبانی استان اصفهان از برنامه‌های کشوری تیراندازی با کمان چگونه بوده است؟

استان اصفهان میزبانی بسیار خوبی از برنامه‌های کشوری داشته است؛ در ارزیابی‌ها توسط وزارت ورزش و همچنین فدراسیون تیر اندازی با کمان پس از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر، امتیاز مطلوبی به استان اصفهان داده شده است.

مسابقات استانی را در چه رده‌های سنی برگزار کردید؟

مسابقات قهرمانی استان به صورت داخل سالن در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو گروه آقایان و بانوان و در دو رشته ریکرو و کامپوند، اواخر آذر ماه برگزار شد.

هدف هیئت تیراندازی با کمان استان از برگزاری مسابقات استانی چه بوده و این اهداف تا چه میزان محقق شده است؟

یکی از اهداف پیش بینی شده در برگزاری مسابقات استانی بحث استعدادیابی بود؛ در حاشیه مسابقات استانی بین بیست نفر از نونهالانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند یازده نفر توسط استعداد یاب های ما انتخاب شدند که قرار است طی برنامه‌های آموزشی مستمر تمرین کنند تا بتوانیم در المپیاد سال آینده پر قدرت ظاهر شویم.

آیا اصفهان در لیگ تیراندازی با کمان نماینده ای دارد؟

دو تیم از فولاد مبارکه سپاهان در مسابقات لیگ تیراندازی با کمان باشگاه‌های کشور شرکت کردند. در این دوره از مسابقات تیم ریکرو باشگاه فولاد مبارکه‌سپاهان مقام سوم باشگاه‌های کشور را کسب کرد. از نکات قابل توجه در رابطه با تیم ریکرو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان می‌توان به میانگین سنی شانزده سال ورزشکاران این تیم اشاره کرد.

حضور ورزشکاران اصفهانی در مسابقات رنکینگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسابقات مختلف رنکینگ به صورت متناوب در طول سال برگزار می‌شود؛ ورزشکاران استان اصفهان حضور بسیار خوبی را در مسابقات رنکینگ داشته اند که خوشبختانه ۱۰ نفر از ورزشکاران ما در مسابقات مختلف موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.

حضور هادی نوری ورزشکار جانباز اصفهانی در مسابقات آسیایی تایلند با کسب مقام سوم همچنین حضور امین پیر علی به عنوان ورزشکار استان اصفهان در مسابقات آسیایی را داشتیم. امیر یزدانی ورزشکار جوان و آینده دار اصفهانی در مسابقات جام جهانی جوانان در اسپانیا حضور موفقی داشت و علیرغم اینکه نتوانست مقامی کسب کند خوشبختانه رکورد بسیار خوبی را ثبت کرد.

شاخص ترین برنامه‌های هیئت تیراندازی با کمان اصفهان در سال جاری را کدام برنامه عنوان می‌کنید؟

برگزاری شایسته اردوی تیم ملی پا را تیراندازی با کمان یکی از فعالیت‌های مهم هیئت تیراندازی با کمان استان اصفهان در سال جاری بود که بعد از اعلام مسابقات آسیایی تایلند و کسب سهمیه در اصفهان و به میزبانی هیئت تیراندازی با کمان استان اصفهان برگزار شد.

علت برگزار نشدن مسابقات جایزه بزرگ آسیا در اصفهان چه چیزی بود؟

بر اساس برنامه ریزی های قبلی قرار بود مسابقات جایزه بزرگ آسیا به میزبانی استان اصفهان برگزار شود ولی به دلیل حد نصاب نرسیدن تعداد کشورهایی که اعلام آمادگی کردند، این مسابقات از طرف فدراسیون لغو و در ایران برگزار نشد.

استان اصفهان از لحاظ ظرفیت‌های فنی و اجرایی توان لازم را جهت میزبانی از مسابقات بین المللی دارد، در صورتی که میزبانی مسابقات بین المللی تیر و کمان به ایران داده شود قطعاً یکی از گزینه‌های اصلی استان اصفهان خواهد بود.

آیا مشکلات مجموعه ورزشی و سایت اختصاصی تیر اندازی با کمان کوثر برطرف شده است؟

یکی از نیازهای ضروری ورزشکاران تیروکمان استان بحث سایت اختصاصی تیر و کمان است، به رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل اینکه هیچ گونه اعتباری از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای سایت کوثر اختصاص داده نشده است و همچنین هنوز موفق نشدیم اعتباری از طرف مجمع خیرین ورزش جذب کنیم. سایت اختصاصی کوثر هنوز آن طور که باید و شاید نتوانسته است انتظارات ما رو برآورده ک ند.

ضرورت دارد که مجموعه کوثر بین طرح‌های با اولویت اداره کل ورزش و جوانان دیده شود؛ در جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون، سلطان حسینی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان قرار شد ۵۰ میلیون تومان اعتبار از طرف اداره کل ورزش و جوانان ۵۰ میلیون تومان از طرف فدراسیون و ۵۰ میلیون تومان هم از طرف هیئت به عنوان مشارکت اخذ شود؛ متأسفانه هنوز هیچکدام از دو مجموعه اصلی نتوانستند این اعتبار را برای سایت اختصاصی تأمین کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 406350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.