۹ هزار پرستار تا پایان سال جذب می شوند

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که قاصدک بدترین روش پرداختی ممکن است، گفت: سازمان نظام پرستاری باید نقش فعال در تدوین نظام پرداختی جدید داشته باشد تا روش پرداختی مناسبی جایگزین شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، حسین جعفری با بیان این که در حال حاضر با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان و شورای عالی نظام پرستاری، گام های خوبی در جهت ارتقا حرفه پرستاری برداشته شده است، اظهار کرد: با توجه به این که کمبود نیروی پرستاری پرستاران در بالین را با مشکلات متعددی روبرو کرده است، بنابراین پیگیری این مشکل یکی از اهداف مهم سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به پیگیری های سازمان نظام پرستاری، نزدیک به ۳۵۰۰ پرستار در دوره نخست آزمون استخدامی جذب شد که براساس وعده وزیر تا پایان سال در مجموع  ۹ هزار پرستار دیگر نیز جذب خواهد شد تا به نوعی مشکلات جامعه پرستاری در این حوزه مرتفع شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که طرح قاصدک یکی از بدترین پرداختی در این دوران بوده است، اظهار کرد: ادغام اضافه کار و کارانه به نوعی حذف کارانه را در پی داشته و اضافه کارها با مبالغ بسیار پایین پرداخت می شود که معضل بزرگ جامعه پرستاری به شمار می رود.

وی با اشاره به این که تغییر نظام پرداخت یکی دیگر از اهداف سازمان نظام پرستاری به شمار می رود، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری نظام پرستاری و به دستور وزیر بهداشت قرار شد  که طرح قاصدک حذف شود و سازمان نظام پرستاری باید نقش فعال در تدوین نظام پرداختی جدید داشته باشد تا روش پرداختی مناسبی جایگزین شود.

جعفری افزود: با توجه به فعالیت ها، تلاش ها و پیگیری های مکرر سازمان و شورای عالی در دوره پنجم، می توان چشم انداز مناسبی را برای جامعه پرستاری متصور شد.

کد خبر 406334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.