تقویت گردشگری سلامت در بودجه ۹۹

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت گردشگری سلامت در بودجه سال آینده، در اولویت کار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم است البته باید در حوزه گردشگری سلامت، به موضوعات جانبی گردشگران سلامت از جمله جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری توجه شود.

به گزارش ایمنا و به نقل وبدا، علی نوبخت در نخستین نشست مشترک روسای بیمارستان های دارای مجوز گردشگری سلامت و مدیران عامل شرکت های تسهیلگر دارای مجوز از وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از دستاوردهای عظیم نظام سلامت که به همت پزشکان ایرانی به دست آمد، رشد حوزه پزشکی و تشکیل و تقویت شبکه های بهداشتی و درمانی در کشور بوده است.

وی افزود: تعداد زیادی نیرو در حوزه های مختلف پزشکی توسط اساتید ایرانی در دوران بعد از انقلاب اسلامی، تربیت شدند و ۵ هزار پزشک خارجی در دوران پیش و اوایل انقلاب اسلامی، در کشور فعالیت داشتند و به هر پزشک خارجی حدود ۱۰۰۰ دلار، حقوق می دادند و نیروهای بومی و ایرانی جایگزین این پزشکان خارجی شدند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور به تعداد کافی و مورد نیاز، پزشکان و متخصصان رشته های مختلف تربیت شده و در برخی از رشته ها، تربیت نیروی انسانی، اشباع شده است. برخی از پزشکان ایرانی توسط وزارت بهداشت برای راه اندازی اقدامات تخصصی به کشورهای خارجی اعزام شدند و به ایران بازگشتند و اعمال مختلف از جمله پیوند اعضا را راه اندازی کردند.

نوبخت یادآور شد: تقویت گردشگری سلامت در کشور نیازمند سازماندهی از سوی وزارت بهداشت بود که خوشبختانه در این زمینه، تفاهم نامه بسیار خوبی بین این وزارتخانه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شد تا این روند، سازماندهی شود.

وی گفت: در بودجه ۹۸ مباحثی در خصوص گردشگری سلامت مطرح شده و سیاست وزارت بهداشت نیز تقویت گردشگری سلامت است و آیین نامه هایی که در این زمینه در معاونت درمان وزارت بهداشت، تهیه شده، بسیار راهگشا و ارزشمند است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته گذشته قرار بود جلسه ای در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور تمامی دست اندرکاران گردشگری سلامت اعم از وزارت امور خارجه، بهداشت، کشور، پلیس گذرنامه و سازمان نظام پزشکی برگزار شود که به دلیل همزمانی با مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، لغو شد.

نوبخت تاکید کرد: تقویت گردشگری سلامت در بودجه سال آینده، در اولویت کار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم است البته باید در حوزه گردشگری سلامت، به موضوعات جانبی گردشگران سلامت از جمله جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری توجه شود اما نباید سلامت بیماران، مورد غفلت قرار گیرد.

کد خبر 406326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.