پیشرفت ۸۵ درصدی کارخانه نوآوری استان البرز

شهردار کرج گفت: عملیات اجرایی کارخانه نوآوری استان البرز با پیشرفت ۸۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر کمالی‌زاده عصر امروز(شنبه) در آیین بازدید از کارخانه نوآوری استان البرز که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه اولین‌ نمونه این کارخانه در تهران تاسیس شده است، اظهار کرد: شهرهای دیگری نیز در این زمینه کار کرده‌اند، اما هنوز کارخانه نوآوری این شهرها به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه مناسبت‌ترین فضایی که کاربری آن برای ایجاد کارخانه نوآوری این شهر مناسب است را در اختیار قرار دادیم و امیدواریم که تا چندماه آینده شاهد افتتاح این کارخانه باشیم، اضافه کرد: این کارخانه نوآوری یک اکوسیستم است که در آن تمامی ذی‌نفعان حضور پیدا خواهند کرد؛ در این کارخانه شاهد نوآوری، خلاقیت و بهره‌وری بر اساس کارآفرینی خواهیم بود.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه قصد داریم به صورت مسئله‌محور مشکلات حوزه مدیریت شهری را رفع کنیم، تصریح کرد: این موضوع دارای رویکرد حکمرانی هوشمند و دیگری افزایش بهره‌وری در ارایه خدمات به شهروندان است.

کمالی‌زاده تاکید کرد: زمین‌ محل احداث کارخانه نوآوری استان البرز در خط چهار حصار کرج بالغ بر ۱۰ هکتار وسعت دارد که در حدود ۱۵ هزار متربع آن به عملیات ساخت و ساز اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث کارخانه نوآوری استان البرز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده ساختمان این کارخانه را تکمیل کرده و محوطه‌سازی آن را به اتمام برسانیم.

شهردار کرج تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که در نیمه اول سال آینده ساختمان محل فعالیت کارخانه نوآوری البرز را آماده کنیم، این مجموعه در آغاز در اختیار معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری قرار می‌گیرد.

کمالی‌زاده افزود: از این کارخانه نوآوری به یقین نخبگان، کارآفرینان و دانشجویان نخبه کرج بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه البرز قطب مهم فناوری کشور است و تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های این استان تحصیل می‌کنند، گفت: ایجاد چنین کارخانه‌ای فرصتی خوب برای بهره‌وری از این ظرفیت‌ها است.

کد خبر 406323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.