اثری هنری برای گرد هم آوردن مردم

اثر هنری شگفت‌انگیزی تحت عنوان Hang Out در منطقه پودانگ چین ساخته شده است که هدف آن افزایش تعاملات اجتماعی میان کاربران در کنار لذت بردن و سرگرم شدن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پودانگ منطقه‌ای وسیع و محبوب در کلانشهر شانگهای چین است که جمعیت پراکنده‌ای دارد و جاذبه‌های خانوادگی بی‌نظیری هم‌چون پارک سنچری، مسیرهای دوچرخه‌سواری زیبا، دریاچه‌های قایق‌رانی، زمین‌های مینی‌گلف و نیز مجتمع تفریحی دیزنی شانگهای را در خود جای داده است. اخیرا در این منطقه اثر هنری بسیار زیبایی بنا شده که بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود جذب کرده و شادی و نشاط بسیاری را برای اهالی منطقه و گردشگران به ارمغان آورده است. 

این اثر هنری بسیار شگفت‌انگیز و رنگارنگ که Hang Out نام دارد با هدف افزایش یکسان سرگرمی و تعاملات اجتماعی در میان گردشگران، کودکان، جوانان و بزرگسالان احداث شده و تمامی وسایل به‌کاررفته در آن از بالا به پایین آویزان است. این طراحی منحصربه‌فرد علاوه بر ایجاد سرگرمی و نشاط تجربه‌ای جالب از حس کردن و دیدن نیروی جاذبه زمین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

فضای عمومی Hang Out از ۶ مثلث متساوی‌الاضلاع تشکیل شده است که هر یک ارتفاع، طراحی داخلی و رنگ متفاوتی دارد و ترکیب آن‌ها با یکدیگر به شکل یک شش‌ضلعی رنگارنگ درمی‌آید. تزئین زمین اطراف این اثر هنری با رنگ‌های گرم و جذاب در ترکیب با خود اثر چشم‌اندازی بسیار زیبا و رنگارنگ به‌وجود آورده است که توجه تمامی عابران، بازدیدکنندگان و حتی ساکنان منازل اطراف را با زیبایی خاص خود به وجد می‌آورد. از هر یک از مثلث‌ها نیز وسایل سرگرمی گوناگونی هم‌چون تاب‌های توپی، گهواره‌های پارچه‌ای، یک فضای سرگرمی آویخته، جنگلی لوله‌ای و استراحتگاهی معلق آویزان شده است. علاوه بر این یک تاب توری مثلثی در این فضا تعبیه شده است که ظرفیت سوار شدن هم‍زمان چند کودک را دارد. هدف از ایجاد این تاب افزایش تعاملات اجتماعی میان کودکان در کنار بازی کردن است.  

در اطراف این فضای عمومی چندین صندلی در زیر سایبان‌های چتری برای استراحت عموم مردم قرار داده شده است که والدین می‌توانند هنگام بازی کودکان با وسایل تفریحی تعبیه شده در مثلث‌ها، آن‌ها را تماشا کنند، با سایر افراد حاضر به گفتگو بپردازند و از تماشای چشم‌انداز زیبای پارک لذت ببرند. فضاهای سبز مثلثی و شش ضلعی تعبیه شده در محوطه اطراف پارک نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است و برای بازدیدکنندگان هوای پاک فراهم می‌آورد.

اثر هنری جدید پودانگ بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر شانگهای و حتی گردشگران خارجی را به سمت این منطقه جذب کرده است. زیبایی بی‌نظیر، رنگ‌های چشم‌نواز، عناصر زیبا و وسایل سرگرم‌کننده باعث شده است که بسیاری از مردم به همراه تمام اعضا خانواده خود در این فضاگرد هم می‌آیند چرا که طراحی آن به گونه‌ای انجام گرفته است که برای تمام گروه‌های سنی جامعه مناسب باشد. از زمان احداث این فضای عمومی رنگارنگ و اعجاب‌انگیز، تعاملات اجتماعی بین مردم منطقه به طور چشمگیری افزایش یافته است و مردم هنگام استراحت روی گهواره‌های آویخته، بازی با توپ‌های آویزان، قدم زدن روی زمین رنگارنگ اطراف و یا در حال خوردن نوشیدنی زیر چترهای اطراف با یکدیگر به گفتگو و مباحثه می‌پردازند.    

کد خبر 406305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.