سازمان آتش نشانی اهواز وضعیت مناسبی ندارد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این سازمان ۱۴ ایستگاه آتش نشانی دارد که خدمت‌رسانی جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری شهرستان اهواز را پوشش می‌دهد در حالی که باید ۲۳ ایستگاه با تجهیزات به‌روز داشته باشیم.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درحال حاضر دو ایستگاه آتش نشانی در این کلانشهر در حال احداث است و پیش‌بینی‌ می‌شود تا خردادماه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اهواز جزو معدود کلانشهرهایی است که فقط یک نردبان ماگیروس قدیمی با قدمت ۲۰ ساله دارد و با تلاش و پیگیری مدیران شهری، استانداری اهواز در حال خرید دو نردبان ۵۴ و ۵۶ متری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: ۱۴ ایستگاه این سازمان تا شعاع ۶۰ کیلومتری کلانشهر اهواز و شهرستان‌های بابی، کارون، حمیدیه، سوسنگرد و بستان را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برطبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد، اما اهواز ۱۴ ایستگاه دارد و حتی با وجود اصلاح جانمایی ایستگاه‌ها، این کلانشهر به احداث ۹ ایستگاه دیگر نیاز دارد.

قنبری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی اهواز وضعیت مناسبی ندارد، تاکید کرد: فرسودگی، عمر بالای ماشین آلات و تجهیزات و وارد نشدن خودروهای اطفای حریق از جمله مشکلات این سازمان است و انتظار می‌رود شرکت‌ها و ادارات از جمله فولاد، اکسین، پتروشیمی، نفت و حفاری که سازمان آتش نشانی با آنها همکاری دارند، همانند فعالیت در سایر حوزه‌های آموزشی و بهداشتی در بخش ایمنی نیز به کمک این سازمان بیایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه شهرداری توان مالی برای تخصیص بودجه در حوزه ایمنی ندارد، گفت: باید ۱۸۴ خودرو در اختیار داشته باشیم درحالی که این سازمان در حال حاضر تنها ۵۶ خودرو دارد.

قنبری افزود: در زمان بارش باران، ۱۹ خودرو این سازمان از مدار خارج شد در حالی که با توجه به قدمت و فرسودگی بناهای شهر، سازمان آتش نشانی باید برای ارائه خدمات در زمان بارش‌های سنگین و وقوع حوادث تجهیزات به روز داشته باشد.

کد خبر 406290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.