تشریح آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اراک از تصویب آیین نامه استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به منظور پاسخگویی به مطالبات شهرداران و کارکنان شهرداری ها خبر داد.

خان‌محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: این لایحه که در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست پیگیری بود، در نهایت پس از انجام اصلاحات، در ۲۴ آذر ماه سال ۹۸ به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسید و در اجرای ماده ۱۴۳ قانون آیین نامه داخلی به صورت گزارش یک شوری در ۸ ماده اصلی و تباصر مربوطه جهت ارایه به صحن علنی مجلس در صف انتظار قرار دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اراک در خصوص ماده های لایحه مورد نظر گفت: ماده ۳ تا ۶ این لایحه استخدامی، خبرهای خوبی برای کارکنان شهرداری به ارمغان می آورد.

وی در توضیح این لایحه افزود: در ماده ۳ این لایحه مستخدمان موقت و یا افراد دارای قرار داد مستقیم  و تمام وقت با شهرداری که تا تاریخ تصویب این قانون در شهرداری و سازمان های تابعه اشتغال دارند، در صورت دارا بودن سه سال سابقه قراردادی، شرایط احراز شغلی و پست سازمانی بلاتصدی در شهرداری به نیروی پیمانی تبدیل وضع می شوند.

رییس کمیته تحول اداری و سرمایه سازمانی کمیسیون برنامه ریزی و سرمایه سازمانی شهرداری های کلانشهرهای کشور تصریح کرد: در ماده ۴ این لایحه کارگران دائم و کارکنان دارای قرارداد  موقت مشاغل کارگری شهرداری ها که تا تاریخ تصویب این قانون در شهرداری و سازمان های تابعه در مشاغل کارمندی اشتغال دارند در صورت دارا بودن حداقل سه سال سابقه قراردادی مستقیم با شهرداری، شرایط احراز شغلی و پست سازمانی بلاتصدی، به پیمانی تبدیل وضع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه خدمت و تمدید قرار داد افراد یاد شده در صورتی که حایز شرایط تطبیق به پیمانی نباشند، از هر لحاظ تابع قانون کار بوده و وزارت کشور( سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور)، ضوابط تکمیلی و طرح طبقه بندی مشاغل زیربط را تهیه می کند و پس از تایید وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی به شهرداری ابلاغ می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اراک در خصوص ماد ۵ لایحه استخدامی کارکنان شهرداری های کشور گفت: حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها به استثنا(پایتخت) کارگران دائم و افراد دارای قرار داد موقت مشاغل کارگری مبتنی بر فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری، مصوبه سال ۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی و آیین نامه های اجرایی زیربط در چارچوب و دستور العمل هایی است که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ قانون، تهیه و پس از تایید وزارت کشور، ابلاغ می شود.

وی عنوان کرد: با اجرای این قانون و ابلاغ دستور العمل‌های مورد نیاز لایحه قانونی مشمول قانون استخدام کشوری در خصوص کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور(غیر از پایتخت) مصوبه ۵۸/۰۶/۲۷ شورای انقلاب فسخ می شود و عبارت شهرداری ها از تبصره ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری مصوب ۴۵/۰۳/۳۱  با اصلاحات و الحاقات بعدی و ماده ۱۲ قانون نظارم هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوبه سال ۷۰ حذف می شود.

وی با اشاره به افزایش انعطاف در حوزه اداری و استخدامی شهرداری ها با تصویب این آیین نامه در صحن علنی مجلس به منظور پاسخگویی به نیازهای  روز شهرداری‌ها ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های نمایندگان مجلس و فراکسیون توسعه مدیریت شهری مجلس، لایحه استخدامی شهرداری های کشورکه با هدف بهبود وضعیت استخدامی، حذف قوانین قدیمی و متناسب با وضعیت موجود شهرداری تهیه و تدوین شده، با اولویت به صحن علنی مجلس ارسال و تصویب شد.

کد خبر 406275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.