رویای لیگ قهرمانان آسیا اسیر دستهای پشت پرده

خبر سلب میزبانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از نمایندگان ایرانی دردسری بزرگ را برای 4 نماینده کشورمان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا شایعه سلب میزبانی نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به حقیقت پیوست و فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با حمایت کشورهای عربی تصمیمی یکطرفه را برای فوتبال ایران اتخاذ کرده است. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که در این هفته دو تیم استقلال و شهر خودرو به عنوان نمایندگان ایران باید بازی‌های خودشان در مرحله پلی‌آف را آغاز کنند و عدم سفر رقبای تیم‌های ایرانی به کشورمان می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای تیمهاثی ایرانی ایجاد کند.

سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو به عنوان 4 تیم پرتماشاگر و پرامید در این فصل که استادیوم‌های خانگی بزرگ و تماشاگران زیادی همراه خودشان دارند در حالی با این حکم روبرو شده‌اند که چند سالی است نماینگان ایران و عربستان به واسطه مشکلات سیاسی ایجاد شده بین دو کشور در زمین‌های بی طرف بازی می‌کنند و هواداران فوتبال ایران امیدوار بودند این مشکلات کم شود تا عربستانی ها هم مجبور باشند راهی ایران شوند، اما نه تنها این پرونده مختومه نشد بلکه در فصل 2020 هیچ تیم آسیایی دیگر هم به ایران نخواهد آمد و جالب اینجاست که بر خلاف رقابت با عربستانی‌ها تیم‌های ایرانی ضمن میزبانی در زمین‌های بی طرف باید در خانه رقبای خودشان و پیش چشم تماشاگران حریف به میدان بروند که این خودش یک حق کشی آشکار است.

اما سوال اینجاست که تصمیم نهایی مدیران ورزش ایران و 4 نماینده آسیایی ایران در قبال این قدرت نمایی کنفدراسیون فوتبال آسیا چیست و فوتبال ایران چطور با این مسئله کنار می‌آید. در گام اول مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال وارد عمل شده تا به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون غرب آسیا جلوی اجرای این تصمیم را بگیرد اما با سوابقی که از فوتبال آسیا و روسای بحرینی و عربستانی‌اش سراغ داریم بعید است که این موضوع عملی شود و حکم صادر شده قابل بازگشت نیست.

امروز هر 4 نماینده ایران در بیاینه‌ای مشترک اعلام کردند که حاضر به بازی در زمین‌های بی طرف نیستند اما اتفاق مهم اینجاست که کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال این تصمیم هماهنگ فوتبال ایران می‌تواند محرومیت‌هایی دو یا 3 ساله را برای باشگاه‌های ایرانی و تیم ملی کشورمان در نظر بگیرد و حتی راه صعود به جام جهانی 2022 را هم مسددود کند. شاید باشگاه‌های ایرانی در گام اول خواسته‌اند تا مشتی محکم را در جواب سیلی afc بزنند ولی بعید به نظر می‌رسد که هر 4 نماینده ایران فرصت حضور در رقابت‌های آسایی را از دست بدهند و شاید در روزهای آینده تصمیم دیگری در این مورد گرفته شود.

کد خبر 406273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.