تهران جزء فقیرترین استان‌های کشور از لحاظ زیرساخت آموزشی است

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت برای ساخت و نوسازی مدارس تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این موضوع سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه ۳۰ از بین ۳۱ استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (شنبه) در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه پایتخت با تاکید بر اینکه ضعف در زیرساخت مدارس تهران به دلیل کوتاهی مدیران در سال‌های اخیر است، اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی هزینه‌های زیادی انجام داده است؛ بیش از ۴۰۰ مجموعه ورزشی و ۲۰۰ مجموعه فرهنگی بزرگ فعال در تهران وجود دارد و تعداد مساجد و حسینیه‌ها در شهر افزایش یافته است اما آموزش و پرورش که رکن اصلی فرهنگ هر جامعه‌ای است به این نسبت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: دولت دچار بحران مالی است و به همین دلیل در تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه ۳۰ از بین ۳۱ استان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر کار جدی در این زمینه نکنیم به رتبه ۳۱ هم می‌رسیم و لازم است شهرداری در این زمینه کمک کند و حتی سند همکاری با آموزش و پرورش را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس تهران در وضعیت مناسب قرار ندارند، ادامه داد: ۵۰ حکم قضایی برای قلع و قمع مدارس نا ایمن و فرسوده و ساخت و ساز به جای آنها وجود دارد که باید این مسئله را جدی بگیریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در ۳۰ سال اخیر به تهران کم توجهی شده هر چند که در دولت سازندگی به زیر ساخت‌های تهران توجه شد اما کم کم وضعیت بدتر شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری تهران در زمینه مدیریت بحران دارای زیر ساخت‌های خوبی بوده و در دو سال اخیر هر کجا حوادثی رخ داده به آن ورود کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حواث اخیر شاهد افراط و تفریط در عمل بودیم مثلا به حوادث کرمان اصلا توجه جدی نشد اما در برخی حوادث آن قدر پمپاژ هیجان و احساسات شد که حتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد به همین دلیل لازم است مدیران مدرسه نیز در کنار صدا و سیما به آمادگی روحی دانش آموزان در بحران‌ها توجه کنند

کد خبر 406269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.